ایزدی: موضوع کیفیت اصلی ترین دغدغه آخوندی در دولت یازدهم بود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای دولت یازدهم موضوع کیفیت به عنوان اصلی ترین دغدغه آخوندی بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در دومین همایش جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری گفت: از ابتدای دولت یازدهم موضوع کیفیت به عنوان اصلی ترین دغدغه آخوندی بود.

او افزود: آخوندی از ابتدای دولت یازدهم ٢ مقوله نظر و عمل را مدنظر داشت و با توجه به مسایل موجود در شهرها تاکید بسیاری برای توجه به این ٢ مقوله را داشتند.

ایزدی اظهار داشت: بازآفرینی شهری یکی از محورهایی بود که تلاش شد تا از طریق ٢ محور نظر و عمل به آن پاسخ داده شود.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: در ٤ سال دولت یازدهم، همکاران تلاش کردند تا بتوانند این امر را از طرق مختلف پیگیری کنند و در این خصوص تلاش شد تا در رویکرد جدید، نظام برنامه ریزی از لحاظ محتوا تغییر کند و به مسایلی که طی سال های گذشته نسبت به آن مغفول ماندند، توجه شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: این عوامل در کنار یکدیگر باعث افزایش توجه به بازآفرینی شهری شد.

به گفته او، امروزه شهر های ایران در حوزه های گسترده با مشکل مواجه هستند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر به زیست بوم های فراوانی مانند رودخانه ها توجه چندانی نشده و به مکان هایی با عنوان تولید آلاینده تبدیل شدند.

او بیان کرد: راه برون رفت از مشکلات موجود، تغییر برنامه و نیز ارایه رویکرد جدید است.

ایزدی ادامه داد: تلاش های بسیاری در بخش عمران و بهسازی شهری انجام شد تا اقدامات جدیدی به کار گرفته شود اما نیاز است تا این مقوله در سطح گسترده تری سوق پیدا کند که امیدواریم این سیاست ها طی ٤ سال آینده دنبال شود.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر وضعیت به حدی چالشی است که باید توجه ویژه ای به این مسایل شود و در خصوص بسیاری از مسایلی که شهروندان را تهدید می کند تجدیدنظر شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: در زمینه ایمنی و کیفیت باید تصمیماتی اتخاذ شود که به طور قطع در صورت سهل انگاری آثار مخربی را با خود همراه خواهد داشت.

402

کد خبر: 847879

وب گردی

وب گردی