دسته عزاداری دانشگاهیان استان البرزدر سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع)

به همت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز مراسم عزاداری دانشگاه‌های استان با حضور استادان،کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم عزاداران دانشگاهی ضمن نوحه خوانی و سینه زنی، در قالب یک هیأت عزاداری بزرگ از میدان توحید به سمت مصلی کرج حرکت کردند.

دانشگاهیان استان البرز بیانیه ای را در جهت محکوم کردن سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا قرائت نموده و بر لزوم وحدت، مقاومت و عدم وابستگی به ابرقدرت‌ها تاکید کردند. آنان همچنین با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلان همبستگی کردند.

سپس سوگواران دانشگاه های استان البرز در حسینه مصلی کرج حضور به هم رساندند و پس از مراسم عزاداری، دکتر رضایی از دانشگاه خوارزمی و دکترحسن شوندی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ایراد سخنرانی کوتاه و بیان نکاتی در مورد بیانه مذکور پرداختند.

در پایان این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین رزاقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان در مراسم با بیان سخنانی در خصوص مکتب امام حسین(ع) گفت: «مکتب امام حسین (ع) می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در زندگی افراد داشته باشد و درس گرفتن از این مکتب بسیار مهم است.»

وی همچنین اظهار داشت: «مکتب حسینی مکتبی است که آزادگی و حریت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و کلاس‌های این دانشگاه بزرگ در همه جای عالم، امکان برگزاری دارد.»

وی همچنین بر اهمیت نماز و لزوم برپایی آن در جامعه تاکید کرد و گفت: «این فریضه واجب الهی را بایستی بیش از پیش در جامعه برپا داشت و اگر بخواهیم ادامه دهنده نهضت عاشورایی باشیم باید نماز را در هر شرایطی اقامه کنیم.»

رزاقی خاطرنشان کرد: «امام حسین (ع) و یارانش در ظهر عاشورا و در اوج جنگ نماز را برپا کردند و این فریضه الهی را ادا کردند و این همان رمز ماندگاری نهضت عاشوراست؛ بنابراین ما نیز باید به برپایی نماز اهمیت بسیاری دهیم و هرگز از آن غافل نشویم.»

در پایان مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد.

کد خبر: 847892

وب گردی

وب گردی