علیرضا قزوه: هنرمندان کاریکاتوریست پشت انقلاب هستند

دیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری آثار نمایشگاه کاریکاتور «خلیج همیشه فارس» را عمیق دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، حرکت های به موقع است که جزء توصیه‌های رهبر معظم انقلاب قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، علیرضا قزوه با تاکید براینکه هریک از آثار هنری می‌تواند بن مایه یک شعر باشد گفت: در تمام آثاری که تاکنون در حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است شاهد فکر و اندیشه هستیم. کاریکاتوریست موفق کسی است که اندیشمند موفقی باشد و این امر ریشه در حکمت و اندیشه دارد.

قزوه در بازدید از نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، حرکت هایی به موقع است که جزء توصیه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب قرار می گیرد که تاکید دارند، هنرمند باید بتواند، واکنش سریع نشان دهد.

وی با شاره به آنکه، چنین واکنش‌های سریعی را در عرصه ادبیات شاهد هستیم تصریح کرد: خوشبختانه، در عرصه هنرهای تجسمی نیز، مدتی است، شاهد کارهای خوبی در این راستا هستیم.

وی ادامه داد: با وجود آنکه گاهی اتفاق می‌افتد، در تولید سریع آثار هنری و واکنش سریع هنرمندان، شاهد خلق آثاری سطحی باشیم اما آثاری که در نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس به نمایش درآمده‌اند، نه تنها سطحی نیست بلکه شاهد آثاری عمیق هستیم که نشان دهنده آن است که هنرمندان با تمام وجود به صحنه آمده‌اند و در صدد ارائه آثاری خوب و درخور هستند.

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان آنکه کاریکاتور در میان هنرهای تجسمی همچون خط شکن ظاهر شده‌است اظهار کرد: طی این مدت شاهد خلق آثار نقاشی، هنرهای تجسمی و گرافیکی و کاریکاتور بودیم و کاریکاتور در میان هنرهای تجسمی، خط شکن شده است و آثار خیلی خوبی را ارائه می دهد. این امر نشان دهنده آن است که هنرمندان کاریکاتوریست، با جدیت به صحنه آمده‌اند و پشت انقلاب هستند.

او با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه اخیر که با همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار شده اند گفت: تاکنون یادداشت‌هایی درخصوص این آثار نوشته شده است و امید است به زودی تبدیل به کتاب شوند. این آثار ماندگار هستند و از تمام هنرمندان تشکر می‌کنیم. هر یک از این آثار می‌تواند، بن مایه یک شعر باشد.

قزوه، رابطه بین ادبیات و هنرهای تجسمی را بسیار نزدیک عنوان کرد و گفت: در تمام آثاری که تاکنون در حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است شاهد فکر و اندیشه هستیم. کاریکاتوریست موفق کسی است که اندیشمند موفقی باشد و این امر ریشه در حکمت و اندیشه دارد و هنر واقعی است.

بنابراین گزارش، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، از 24 مهر تا 3 آبان ماه در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

502

کد خبر: 847920

وب گردی

وب گردی