روابط تسلیحاتی آمریکا با تروریست ها در سوریه

ولادیمیر شامانوف رئیس کمیسیون دفاعی مجلس دومای روسیه خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای تحقیق درباره دلایل رسیدن سلاح‌های ساخت آمریکا، فرانسه و بلژیک به تروریست‌های داعش و جبهه النصره و داعش در سوریه و عراق شد.

به گزارش ایسکانیوز، شامانوف در ادامه این گزارش تاکید کرد: ضرورت دارد تا در آینده نزدیک کمیته بین المللی تشکیل شود تا در این باره تحقیق کند که سلاح‌های آمریکایی، فرانسوی و بلژیکی چگونه در اختیار تروریست‌های داعش و جبهه النصره در سوریه قرار گرفته است.

آندره کراسوف معاون اول رئیس کمیسیون دفاعی مجلس دومای روسیه هم خواستار بررسی چگونگی صادرات سلاح از سوی غربی‌ها برای تروریست‌های داعش و جبهه النصره و طرح این موضوع ( تسلیح داعش و جبهه النصره توسط غربی‌ها ) در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از جبهه تروریستی النصره در سوریه حمایت می‌کند.

وی در سخنانی در نشستی که با عنوان جامعه و سیاست جهانی در شهر سوچی خاطر نشان کرد: اعضای ائتلاف آمریکایی همچنان از جبهه النصره چشم پوشی می‌کنند و دلایل ومدارک زیادی در دست است که نشان می‌دهد آنها ( آمریکایی‌ها ) از جبهه النصره حمایت می‌کنند.

لاوروف با اشاره به خودداری آمریکا از جدا کردن آن چه معارضان میانه رو می‌خواند از عناصر تروریستی افراطی در سوریه تاکید کرد: مسکو از طریق کانال‌های خاص با واشنگتن در تماس است تا از آن توضیح بخواهد که چرا اجازه خروج تروریست‌ها از سوریه و عراق داده شده است.

کد خبر: 847954

وب گردی

وب گردی