باد آرام گرفت؛ هوای پایتخت سالم شد/ کیفیت هوای تهران از اول مهر تا کنون + نمودار

هوای تهران در بیست و ششمین روز مهرماه در شرایط سالم قرار دارد این در حالی است که در روز گذشته به علت وزش باد در ساعات مختلف روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه و ناسالم قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهر، ماه مهربانی بود و البته هنوز هم هست اما وزش باد روز گذشته کیفیت هوای تهران را دستخوش تحولات کرد. بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوای دیروز تهران در ساعت 11 صبح 81 و در شرایط سالم قرار داشت اما به دلیل وزش باد (12.6 متر بر ثانیه) میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ساعت 14 دیروز به 138 (ناسالم برای گروه های حساس جامعه) رسید. شاخص سلامت در ساعت 15 روز گذشته وضعیت ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را نشانه رفت و میزان این ذرات به 158 رسید.

گفتنی است شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز 78 و در شرایط سالم قرار دارد.بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون .78، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 67 و میزان منواکسید کربن در هوا 22 است.

نمودار زیر بیانگر کیفیت هوای تهران از ابتدای مهر ماه تا کنون است:

با توجه به نمودار می توان گفت پایتخت تنها یک روز با هوای پاک را تجربه کرده و باقی روزهای ماه، کیفیت هوا در شرایط سالم قرار داشته، این در حالی است که کیفیت هوای تهران در روز گذشته ابتدا در شرایط سالم قرار داشت اما به علت وزش باد ابتدا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه و سپس در وضعیت ناسالم تمامی افراد قرار گرفت.

701

کد خبر: 848021

وب گردی

وب گردی