برگزاری مجمع انجمن‌های اولیا و مربیان شهر تهران در آذر ماه

رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: مجمع انجمن‌های اولیا و مربیان شهر تهران دهه دوم آذر ماه تشکیل می‌شود و 3 نشست با حضور مسئولان رده اول خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، کامیاب صدری رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران ، گفت: جلد اول از یک مجموعه 3 جلدی «کتابی برای مطالعه مدرسان» با سرفصل‌های ضرورت آموزش خانواده در مدارس، مهارت‌های زندگی و تربیت جنسی را منتشر کردیم و مسابقه کتابخوانی از این کتاب به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان بین مدرسان آموزش خانواده برگزار شد.

وی افزود: تهران از شهرهایی است که به صورت جدی در معرض آسیب‌های اجتماعی است و اولیا باید مسئله آموزش خانواده را از مدیران به صورت جدی مطالبه کنند تا بتوانیم نهضتی برای آموزش خانواده و کیفی شدن مدارس به وجود بیاوریم.

صدری اضافه کرد: انتخابات انجمن باید به صورت حداکثری برگزار شود تا منتخبان بتوانند قوی‌تر مطالبات مدرسه را پیگیر شوند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه انتخابات انجمن‌های مدارس پایان یافته است، گفت: 15 مهر تا 15 آبان انتخابات شوراهای مرکزی مناطق برگزار می‌شود و دهه دوم آذر، مجمع انجمن‌های اولیا و مربیان شهر تهران تشکیل می‌شود و 3 نشست با حضور مسئولین رده اول خواهیم داشت که تلاشمان این است رؤسای قوا را دعوت کنیم مگر آنکه قبول نکنند.

صدری خاطر نشان کرد: رویکرد فعلی ما حرکت به سمت افزایش مشارکت‌هاست و تلاش داریم تغییراتی در رویه و رویکرد برای افزایش مشارکت‌ها ایجاد کنیم.

رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه باید در تصمیم‌گیری‌های مدرسه والدین فعال باشند، ادامه داد: حتی می‌شود مدیر مدرسه با نظر شورای معلمان و انجمن مدرسه معرفی شود، البته این در حد پیشنهاد است که عمل شدن آن آثار مثبتی دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل نیازهای مالی آموزش و پرورش، تصور نادرستی ایجاد شده است که وقتی آموزش و پرورش سخن از مشارکت والدین می‌گوید اذهان به سمت مسائل مالی می‌رود و والدین را دلزده می‌کند؛ این مسئله باید توسط انجمن‌ها مدیریت شود و در 20 جلسه آموزش خانواده، فقط یک جلسه مسئله مشکلات مالی مطرح شود.

صدری با بیان اینکه در شوراهای مرکزی شهر تهران 400 نفر عضو هستند، گفت: بین 8 تا 13 نفر در هر مدرسه عضو انجمن اولیا و مربیان هستند که رقمی حدود 45 هزار تا 50 هزار نفر می‌شود.

706

کد خبر: 848078

وب گردی

وب گردی