حسین پرنیا: قطعات موسیقی جنجالی و بی محتوا شده‌اند

آهنگساز پیشکسوت با اشاره تاثیر هنر و هنرمند در جامعه، گفت: در حال حاضر به جای اینکه موسیقیدانان بر نظر مردم تاثیر بگذارند، این مردم هستند که هنر را به سمت وسویی مشخص می برند.

حسین پرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نیاز جامعه امروزی به پژوهش و ساخت موسیقی آیینی، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه ما در حوزه آیینی و پاپ به آرامش نیاز دارد، همه قطعات موسیقی جنجالی و بی محتوا شده اند. این روزها ما بیشتر به دنبال موسیقی هستیم که از سر و صداهای نامناسب خالی باشد.

وی ادامه داد: موسیقی این روزها به هنرمندان باسواد و نو اندیش نیاز دارد که بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد. موزیسین باید بتواند با آثار خود بر مردم جامعه تاثیر گذاشته و خوراکی را که تهیه کرده به آنها دهد اما متاسفانه امروز آهنگسازان با توجه به سلیقه مردم قطعات خود را تولید می کنند که کاری نادرست است.

این آهنگساز همچنین به تزویر در برخی از قطعات موسیقی آیینی اشاره کرد و گفت: تزویری که در موسیقی آیینی از سوی برخی نوحه خوانان وجود دارد سب شده که این حوزه لطمه زیادی ببیند. ما هرسال در دهه ابتدایی محرم شاهد مدح، مجیز، ریا و تظاهر نسبت به امام حسین (ع) و سایر ائمه هستیم که در میان مردم نیز تاثیر چندانی ندارد.

پرنیا افزود: دولت باید در سال های گذشته موسیقی را بگونه ای هدایت می کرد که موسیقیدانان بتوانند جایگاه ویژه این هنر را در جامعه بدست آورد و موسیقی امروز تا این اندازه آلوده نشود اما امروز اگر دولت هم از موسیقی دست بردارد بازهم مشخص نیست که چه اتفاقی برای موسیقی کشورمان می افتد.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان موسیقی باید دور هم جمع شوند و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و مشکلات هنر موسیقی، راه حل های بنیادی این موضوع را مطرح کنند.

503

کد خبر: 848116

وب گردی

وب گردی