حسین زاده: ترور جغرافیای جهان  بنام "خلیج فارس"

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در باره خلیج فارس گفت: جعل اسامی و نامهای تاریخی که به نوعی بخشی از هویت ملی و سرزمینی یک کشور محسوب می شود و تغییر نام ها نوع جدیدی از خشونت و ترور است.

عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه خشونت و ترور علیه ملتها و کشورها تنها در خشونت فیزیکی و تعرض به سرزمین شان خلاصه نمی شود گفت: سالیان متمادی است عده ای معلوم الحال چه کشورهای پیرامونی چه از سرزمینهای دور دست علیه ملت ایران نوع جدیدی از خشونت و ترور را روا داشته اند و حال یک عنصر خود فروخته اعراب به خود جرات داده تا در خصوص تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نظر بدهد و این برگرفته از حرف های شخصیت بی ثباتی مانند ترامپ است.

وی افزود: جعل اسامی و نامهای تاریخی که به نوعی بخشی از هویت ملی و سرزمینی یک کشور محسوب می شود شاید در جهان مدرن بدترین خشونت ها و ترور ها باشد، کاری که هرگز مردمان ما آن را نسبت به دیگران روا نداشته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: برون‌داد این نوع خشونت علیه این سرزمین و مردمانش چیزی جز وفاق ملی را سبب نخواهد شد.

وی تاکید کرد: نه هرگز نام خلیج فارس تغییر خواهد کرد و نه هرگز از جغرافیای ما چیزی کاسته و یا جدا خواهد شد و به یقین از خلیج فارس تا خزر تا به ابد ایران نشسته است.

حسین زاده در پایان با بیان اینکه امروز سخن پراکنی هایی از این دست بیشترین مصرف داخلی را داشته و قطعا در فضای جهان با بازخوردهای فراوانی روبرو خواهد بود گفت: دیگر سرزمین ها نیز باید بیم آن را داشته باشند که عده ای مورخ تازه پرداز، جعل نگار تاریخ آنان را نیز دچار جعل نماید لیکن این موضوع و موضوعات از این دست تنها و تنها فرصتی اساسی و جدی برای تقویت، بازسازی و گسترش انسجام ملی ما است.

301

کد خبر: 848202

وب گردی

وب گردی