کسبه نمی‌توانند مقابل مغازه خود پارک اختصاصی داشته باشند/پارک حاشیه‌ای متعلق به همه مردم است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مغازه داران نمی‌توانند در مقابل فروشگاه خود پارک اختصاصی داشته باشند و پارک حاشیه‌ای متعلق به همه مردم است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما ،سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: متأسفانه شاهدیم در مقابل فروشگاه‌ها بویژه در مقابل رستوران ها، آبمیوه فروشی ها، لوازم اسپرت فروشی خودرو و تعمیرکاران خودرو، کسبه با گذاشتن اشیاء و علائمی از پارک کردن حاشیه‌ای خودرو شهروندان جلوگیری می‌کنند.
وی افزود: حتی در برخی از موارد تعمیرکاران خودرو با پارک عمود موجب می‌شوند بخشی از خیابان و معابر بسته شوند که دستور داده ام کلاً این موضوع تخلف و خلاف قانون و مقررات است و با آن برخورد شود.
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: از رئیس پلیس راهور تهران خواسته ام که باید این موضع سریعاً حل شود.
سردار رحیمی افزود: متأسفانه در این شهر شاهدیم حجم خودرو‌ها بیش از ۴ تا ۵ برابر معابر است.
وی با بیان اینکه از کسبه می‌خواهیم که این موضوع را رعایت کنند افزود: از درب مغازه به آن طرف متعلق به کسبه نیست و متعلق به مردم است و باید این موضوع را رعایت کنند.
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در موضوع سدمعبر و گذاشتن لوازم در مقابل مغازه‌ها نیز این موضوع خلاف قانون است گرچه بایستی شهرداری در این زمینه به طور جد ورود پیدا کند، اما باز از پلیس اماکن خواسته ام که به این موضوع ورود پیدا کنند و با آن به شدت برخورد کنند.
وی افزود: باید فروشگاه‌ها و مغازه‌ها قبل از راه اندازی در جایی پیش بینی شوند که فضای فعالیت را داشته باشند، در غیر اینصورت کسی مسئول فعالیت آن‌ها نیست.

705

کد خبر: 848213

وب گردی

وب گردی