مراسم تودیع و معارفه مدیر موزه های فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر موزههای فرهنگی دانشگاه تهران با حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه و دکتر محمدعلی زارع چاهوکی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در باغ موزه نگارستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن قدردانی از خدمات دکتر ده پهلوان در زمان تصدی مسئولیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: موزه‌های فرهنگی دانشگاه به‌ویژه باغ‌موزه نگارستان از جمله فضاهای شاخص دانشگاه است. افراد بسیاری برای حفظ این مکان ارزشمند تلاش کرده‌اند و امروز نوبت ما است تا به نحو شایسته از آن مراقبت کنیم.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران نبود بودجه کافی برای گسترش فعالیت‌های موزه‌های دانشگاه را یکی از چالش‌های جدی این معاونت عنوان کرد و گفت: امروزه در تمام دنیا موزه‌ها را با برنامه‌های آن‌ها می‌شناسند. باید موزه‌های ما هم در طول سال واجد برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی باشند که این امر قطعا نیازمند در اختیار داشتن بودجه کافی است.
دکتر سرسنگی به انجام امور زیرساختی در باغ‌موزه نگارستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طول دو سال گذشته در راستای تقویت زیرساخت‌های این موزه اقدامات خوبی را شروع کردیم که کم‌کم به بار خواهد نشست و چهره این مکان تاریخی را متحول خواهد نمود. از جمله این اقدامات می‌توان به مرمت و بازسازی عمارت پروین اعتصامی، بازسازی کافه باغ، ایجاد یک فضای رستورانی برای استفاده اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ایجاد یک نگارخانه تخصصی و کارگاه مرمت آثار، اشاره کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران، انجام پروژه «صحنه سلام» را یکی از افتخارات این باغ‌موزه دانست و گفت: خوشبختانه این پروژه مهم با همت همکاران ما به انجام رسید و امروز بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی می‌توانند یکی از ارزنده‌ترین نقاشی‌های دیواری دوره قاجار را در این مکان مشاهده کنند.
این استاد دانشگاه تهران از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در موزه‌های فرهنگی دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: موزه‌های ما باید تبدیل به فعال‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور شوند و خصوصا در راستای معرفی مفاخر علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه نقش خود را ایفا کنند. در همین مسیر در آینده نزدیک و پس از اتمام امور عمرانی شاهد اجرای برنامه‌های متعدد علمی، فرهنگی، ادبی و هنری خواهیم بود و تلاش می‌کنیم این دو موزه را به مراکز جدی تعاملات فرهنگی و علمی تبدیل کنیم.
دکتر سرسنگی در انتهای سخنان خود از خدمات ارزنده دکتر ده پهلوان در دوره تصدی مسئولیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه قدردانی کرد و برای او در مسئولیت جدید خود در دانشگاه تهران، آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین ضمن معرفی امیر حسین حریری به عنوان مدیر جدید این موزه‌ها به ذکر سوابق علمی، فرهنگی و اجرایی او پرداخت و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید امور برنامه‌ای و عمرانی موزه‌ها با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.
پیش از سخنان دکتر مجید سرسنگی، دکتر زارع چاهوکی، دکتر ده پهلوان و دکتر حریری، طی سخنان جداگانه‌ای مطالبی را در خصوص اهمیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه و برنامه‌های گذشته و آیند‌ه آن‌ها ابراز کرده و خصوصا از زحمات کارکنان این دو مجموعه تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر: 848214

وب گردی

وب گردی