«معجزه در آینه حکمت» منتشر شد

کتاب «معجزه در آینه حکمت» تالیف حجت‌الاسلام دکتر روح‌الله شاکری زواردهی توسط دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دفتر نشر معارف با همکاری دانشگاه معارف اسلامی کتاب «معجزه در آینه حکمت» تالیف حجت‌الاسلام دکتر روح‌الله شاکری زواردهی را منتشر کرد.

نویسنده در کتاب «معجزه در آینه حکمت»، پس از طرح بحث و تبیین اصطلاحات اصلی، به بررسی دیدگاه‌های اندیشمندان علوم عقلی اسلامی در خصوص معجزه و ابعاد آن و سپس بیان مواجهه‌های دانشمندان علوم تجربی و طبیعی با معجزه پرداخته است. این اثر به تبیین عقلانیت و اثبات‌پذیری معجزه بر اساس مبانی فلسفه و کلامی و سپس دلالت منطقی معجزه بر ادعای صاحب معجزه می‌پردازد.

از آنجا که قرآن کریم، معجزه ابدی نبی مکرم اسلام (ص) و بارزترین مصداق معجزه است، مبحث اعجاز قرآن نیز در گستره این اثر جای گرفته است. فصل پایانی این پژوهش نیز شامل پاسخ به شبهات مطرح شده درباره معجزه است. بدین ترتیب، مجموعه مسائل اصلی و مهم درباره معجزه، در پیش روی مخاطبان گرامی قرار گرفته است.

این کتاب از 7 فصل کلیات و مفاهیم، معجزه از منظر اندیشمندان و مکاتب کلامی و فلسفی، معجزه و قوانین طبیعت، اثبات پذیری معجزه، دلالت منطقی معجزه، اعجاز قرآن و شبهات درباره معجزه تشکیل شده است.

«معجزه در آینه حکمت» تالیف حجت‌الاسلام دکتر روح‌الله شاکری زواردهی (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در 248 صفحه با قیمت 12000 تومان منتشر شد.

502

کد خبر: 848252

وب گردی

وب گردی