بی‌هیاهو کار کردن یکی از شاخصه‌های مهم بسیج است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از شاخصه‌های مهم بسیج بی‌هیاهو کار کردن است بنابراین این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند زیرا از همین افراد است که یکی شهید حججی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست فرماندهان بسیج صدا و سیمای مراکز استانها که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحول درونی و اثربخشی برنامه‌های بسیج، اظهار داشت: پس از اجرای برنامه‌های مختلف در سازمان بسیج طی سه دهه اخیر ما امروز باید به دنبال دگرگونی و اثربخشی باشیم و اگر در این راه مایوس شویم دچار خسران شده‌ایم.

وی ادامه داد: ساختار سازمان بسیج باید معطوف به اهداف تنظیم شود و ما باید ببینیم رسالت و جایگاه بسیج در پیشبرد انقلاب اسلامی کجا قرار دارد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه ما باید سند انتظار بسیج مراتب را تبیین کنیم، بیان کرد: در سند انتظار تکلیف همه باید روشن شود و این سند نقشه راه را برای حرکت در فرآیند انقلاب اسلامی ترسیم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این سند باید در اسرع وقت تدوین شود، بیان کرد: به طور قطع در این سند هم تکلیف سازمان بزرگ و مهم صداو سیما به عنوان رسانه ملی و هم تکلیف بسیج روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، تصریح کرد: باید از اقدامات تشریفاتی دوری کرده و طوری عمل کنیم که برکات انقلاب و حلاوت آن یک بار دیگر به مردم عرضه شود.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: طبق آمارهای عنوان شده جمع کثیری از جمعیت فعلی ایران انقلاب را ندیده‌اند یا خاطره‌ای از پیروزی انقلاب ندارند، با این وجود کار ما بسیار سخت است و باید طوری عمل کنیم که بتوانیم نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: سال‌های سال ما روی یک ریل می‌رفتیم و الان باید تغییر ریل دهیم. اما اگر به خوبی و با جدیت راهبردهای خود را عملی کنیم‌، می‌بینیم که موفق شده‌ایم رسالت خود را به سرانجام برسانیم.

وی با تاکید برای اینکه ذائقه‌ها تفاوت دارد و ما نباید یک نسخه برای همه بنویسیم، تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی باید عوض شود زیرا اقتضائات استان‌ها فرق می‌کند به عنوان مثال کردستان همچون زنجان و کرمان نیست که بشود برایشان یک راهبرد نوشت، درواقع ما نمی‌توانیم یک چارچوبی را در مرکزیت برای همه استان‌ها مشخص کنیم.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه اگر به ذائقه مخاطب توجه نکنیم معرکه را باخته‌ایم، اضافه کرد: یکی از تجلی‌گاه‌های بسیج در دوران دفاع مقدس است اما همه آن نیست و ما باید بسیج امروز را نمایش دهیم و فعالیت‌های مختلف این دوران در تمامی عرصه‌ها را نشان دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اقدام اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: در یکی از اردوهای یکی از برادران پزشک ارتشی را دیدم که بدون هیاهو مرخصی گرفته و همراه همسر پزشکش در روستاهای اطراف تهران خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم بسیج بی‌هیاهو کار کردن است لذا این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند چون از همین افراد است که یکی شهید حججی می‌شود.

سردار غیب‌پرور با اشاره به رشادت‌های شهدا به خصوص شهدای جاویدالاثر و مادران این شهدا اظهار داشت: مادران شهدا، به خصوص مادران شهدای جاویدالاثر از نسل ام‌وهب‌های عاشورا هستند، کسانی مانند مادر شهید عباس آبیاری که جمجمه فرزند را می گیرد اما قبول نمی کند و بر‌می‌گرداند؛ چرا که در ایران زنان الگو دارند و این مادران هم خود در سال‌های آینده الگوی سایرین خواهند بود.

کد خبر: 848317

وب گردی

وب گردی