آب شرب بانه «سالم و قابل شرب» است

مدیر بهداشت و درمان بانه گفت: آزمایشات انجام شده سالم بودن آب شرب بانه را تایید می کند.

به گزارش ایسکا نیوز،در یکی دو هفته‌ اخیر برخی اظهارات مبنی بر ناسالم بودن آب شرب شهر بانه در بین مردم و فضای مجازی مطرح شده و نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد است.

برای پیگیری این موضوع با مدیر بهداشت و درمان شهرستان بانه و مدیر آب و فاضلاب بانه تماس تلفنی برقرار کردیم.

حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: اخیراً تغییراتی در طعم و بوی آب شرب این شهرستان به‌‌وجود آمده و نگرانی‌های زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

منصوری افزود: بازرسان واحد بهداشت محیط این شبکه روزانه از آب نقاط مختلف این شهر نمونه‌برداری می‌کنند و بر اساس نتایج این آزمایشات آب بانه«سالم و قابل شرب» است.

وی گفت: در تعیین سلامت آب شرب از لحاظ آلودگی میکروبی و شیمیایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که خوشبختانه نتیجه آزمایشات نشان می‌دهد آب شرب بانه فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است.

کاهش حجم آب سد علت تغییر در طعم و بوی آب بانه

جلال صالحی مدیر آب و فاضلاب بانه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ‌دلیل تغییر در طعم و بوی آب این شهر را کاهش حجم آب سد دانست و گفت: به شهروندان اطمینان می‌دهم که آب شهر بانه هیچ مشکلی ندارد، آلوده نیست و صددرصد قابل شرب است.

وی افزود:برای رفع این مشکل از سد عباس آباد تا بویین چند فیلتر را قرار داده ایم و با چند پمپاژ آب را بالا آوردیم و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

کد خبر: 848353

وب گردی

وب گردی