فقر 65 درصدی در غزه

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی تشکل های غیر دولتی میانگین فقر در غزه هم اکنون به بیش از 65 درصد افزایش یافته است. همچنین این ارقام بیانگر آن است که میانگین بیکاری در بالاترین حد ثبت شده بین المللی از سوی بانک جهانی قرار داشته و به 44 درصد رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رام الله الاخباری، امروز مصادف با روز جهانی مبارزه با فقر است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1992 به تصویب رسید. در این روز یادآوری مساله فقر در فلسطین و همچنین اهمیت موفقیت آشتی ملی و رفع محاصره غزه برای حل معضلات این منطقه لازم است.

به ویژه این که غزه در پی سال های طولانی محاصره در وضعیت وخیم اجتماعی و معیشتی قرار گرفته است.

این در حالی است که دستگاه های مسئول به مساله فقر در غزه توجهی ندارند و با وجود امضای توافق آشتی همچنان شاهد ادامه مجازات ها علیه این باریکه هستیم.

براساس آمارهای موجود در شرایطی که میزان فقر در غزه در سال 2011 به 39 درصد رسیده بود اما تحولات به وجود آمده از آن زمان تاکنون در عرصه غزه باعث افزایش این نسبت شده است.

براساس ارقام ارائه شده از سوی تشکل های غیر دولتی میانگین فقر در غزه هم اکنون (اواسط 2017) به بیش از 65 درصد افزایش یافته است. همچنین این ارقام بیانگر آن است که میانگین بیکاری در بالاترین حد ثبت شده جهانی از سوی بانک جهانی قرار داشته و به 44 درصد رسیده است.

این در حالی است که این نسبت بیکاری میان جوانان فارغ التحصیل بیش از 60 درصد است.

خالد البرغوثی مدیر اداره مبارزه با فقر در وزارت توسعه گفت: توسعه فقر در میان اهالی غزه به شرایط اخیر این منطقه مربوط می شود. سیاست های اشغالگران در قبال اهالی غزه منجر به افزایش قابل ملاحظه میانگین فقر گردیده است.

کد خبر: 848379

وب گردی

وب گردی