دستگیری فروشنده دارو و مکمل‌های غیرمجاز در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا گلستان از دستیگیری فروشنده دارو و مکمل‌های غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سروان وحید صاحبکاران اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، صفحه‌ای که دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل‌های بدنسازی غیرمجاز می‌کرد، شناسایی و دستگیری مدیر این صفحه در تشکیل پرونده قضایی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و ردیابی‌های اطلاعاتی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی فردی ساکن شهر گرگان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های صورت گرفته،‌ به ایجاد و مدیریت صفحه مذکور اعتراف کرد و اذعان داشت هدفش از این کار کسب منافع مالی بوده که در ادامه متهم به همراه پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس فتا گلستان افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم دارو را تنها از داروخانه و مراکز معتبر و مجاز خریداری کنند و توجهی به تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نکنند زیرا بسیاری از این تبلیغات در جهت کلاه‌برداری از شهروندان بوده و یا دارو و مکمل‌های عرضه‌شده فاقد اعتبار و در برخی موارد غیرقابل‌مصرف برای انسان بوده که غیرمجاز و از مبادی غیرقانونی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

وی اظهار کرد: پلیس فتا در راستای وظایف ذاتی خود با اقدامات مجرمانه در این فضا، بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای رفتار خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

901

کد خبر: 848435

وب گردی

وب گردی