روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت/ رشد 916 واحدی شاخص کل

روند معاملات بازار سرمایه در هفته ای که گذشت مثبت بود و بارشد 916 واحدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته کاری منتهی به 26 مهر ماه سال 96 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از 84 هزار و 744 واحد به 85 هزار و 660 واحد رسید بنابراین می توان گفت شاخص کل در هفته ای که گذشت برخلاف هفته گذشته با رشد 916 واحدی همراه بود.

بازار سرمایه که هفته گذشته را به انتظار سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام نشسته بود، پس از سخنان او در روز جمعه و مخالفت شدید اتحادیه اروپا با صحبت های انجام شده روند صعودی را در پیش گرفت.

اخبار سیاسی مربوط به برجام، رفتار آمریکا و سایر کشور های 1+5 و همچنین قیمت های جهانی کامودیتی ها از جمله عوامل موثر در تغییرات شاخص و صعودی شدن آن بودند.

شرکت های پالایشگاهی از جمله سهام هایی بودند که روز گذشته بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند و در کنار آنها رشد سهام مخابرات و فولاد مبارکه نیز جزو شرکت هایی بودند که با روند مثبت خود بیشترین اثر را بر روی شاخص بورس تهران داشتند.

براساس آمار منتشر شده از رشد اقتصادی کشور در شش ماهه نخست سال و بازگشت آرامش به بازارهای ارز و سکه می توان امیدوار بود که شاخص طی هفته آتی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

401

کد خبر: 848450

وب گردی

وب گردی