حضور نیروهای واکنش سریع و کنترل آب آشامیدنی و مواد غذایی و بیماریهای واگیر در راهپیمایی اربعین

معاون بهداشت گفت: با توجه به اینکه راهپیمایی پر شور اربعین همه ساله تکرار می شود، دیگر یک اتفاق یک باره نیست لذا باید زیرساخت های لازم برای این کار مستمر آماده شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آموزش در نشست هماهنگی برای تامین سلامت زائران اربعین در کرمانشاه ضمن بیان این مطلب گفت:در راهپیمایی اربعین، نیروهای واکنش سریع، کنترل آب آشامیدنی و مواد غذایی، جمع آوری زباله، سرویسهای بهداشتی، اسکان، وضعیت بهداشت و درمان زائران و بیماریهای واگیر مثل وبا و آنفلوآنزا بصورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

معاون بهداشت یادآور شد: استانهای غرب کشور حق بزرگی بر گردن کشور دارند چه در ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از کیان دین و میهن و چه اکنون که میزبان زائران اباعبداله الحسین(ع) هستند. از این رو استان کرمانشاه، به یک نگاه ویژه در تامین زیرساخت ها نه فقط در حوزه بهداشت و درمان بلکه در تمامی زمینه ها نیاز دارد.

دکتر رئیسی با بیان این که دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت بر محرومیت زدایی تاکید ویژه دارد، افزود: از اینرو در این مناطق در زمینه تامین زیر ساخت، تجهیزات و نیروی انسانی شایسته است کار اساسی صورت گیرد.

معاون بهداشت در ادامه گفت: علیرغم اینکه برای اولین بار است که تردد زائران از مرز خسروی انجام می گیرد وضعیت زیر ساخت ها مناسب است اما بزرگترین چالش موجود ساعت کار پایانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر می باشد که باعث می شود تعداد زیادی از زائران تا روز بعد در مرز توقف کنند و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

701

کد خبر: 848482

وب گردی

وب گردی