مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مرکز استان‌ها مجددا راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه آماده همکاری در زمینه بیماران حوزه توانبخشی با سازمان پزشکان بدون مرز هستیم، گفت: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مرکز استان‌ها مجدد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با دیدار خود با الیویه ابری رئیس امور پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز در ایران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سابقه طولانی در همکاری و آشنایی با سازمان پزشکان بدون مرز دارد؛ وزارت بهداشت ایران نیز توانمندی بسیاری در دو دهه اخیر کسب کرده است و علاوه بر فعالیت در بیش از 17 هزار خانه بهداشت، سیستمی بسیار قوی در ثبت، گزارش‌دهی و درمان بیماری‌ها در کشور دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در ادامه با تأکید بر تمرکز هلال احمر به نیازهای اساسی کشور و عدم موازی‌کاری با وزارت بهداشت، افزود: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مرکز خود در کشور آذربایجان یک کلینیک برای بیماری هپاتیت دارد و چند روز در ماه نیز یکی از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی تهران برای درمان بیماران در مرکز حضور دارد.

صفاریه با بیان این مطلب که تمامی مراکز هلال احمر در گذشته دارای یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بود و در این مراکز، خدمات مشابه با فعالیت‌های سازمان پزشکان بدون مرز ارائه می‌شد، خاطرنشان کرد: به دلیل سودمندی این فعالیت‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای خاص به مردم آسیب‌پذیر، تصمیم داریم که مجدداً این مراکز را با رویکردی جدید در مراکز استانی خود راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر علاوه بر 2 مرکز بیمارستانی نور افشار و تهرانپارس، دارای 42 درمانگاه در 26 استان کشور است و در این مراکز سالیانه به حدود یک میلیون و 500 هزار نفر خدمات درمانی ارائه می‌دهیم، گفت: اهمیت بیمارستان نور افشار، فعالیت فوق تخصصی در زمینه ناهنجاری‌های مادرزادی، تصادفات و تمامی امور مربوط به جراحی و درمان بیماری‌ها در حوزه توانبخشی است و در مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در تهرانپارس نیز خدمات همودیالیز، دندانپزشکی، چشم پزشکی و درمان ناباروری ارائه می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توانیم همکاری مشترکی در زمینه ارجاع بیماران خود به بیمارستان‌های هلال احمر داشته باشیم؟»، عنوان کرد: در زمینه درمان بیمارانی که دارای مشکلات توانبخشی هستند و از سوی سازمان پزشکان بدون مرز به مراکز هلال احمر مراجعه کنند، از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

صفاریه با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم در ایران بخشی از فعالیت‌های هلال احمر در رابطه با درمان اضطراری آغاز شد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده‌ایم و‌ تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به عنوان یک واحد بین المللی شناخته شده است.

وی در پایان عنوان کرد: به دنبال یک سری بررسی‌هایی که در حال انجام است، می‌توانیم مأموریت‌ها و فعالیت‌هایی را در سطح بین الملل انجام دهیم و شاید در این زمینه بتوانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

701

کد خبر: 848494

وب گردی

وب گردی