برجام تبدیل به حقانیت ایران در جهان شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که امروز فضای جهانی به نفع ایران است، گفت: جمهوری اسلامی هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ولی این هزینه تبدیل به حقانیت ایران در جهان شد؛ به طوری که امروز همه دنیا آمریکا را مقصر می داند که این فرصت خوبی است و باید از آن استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محسن رضایی روز پنجشنبه در یادواره 257 شهید اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمین سپاه در استان های قم، مرکزی، کرمان و قزوین در شهر قم، با اشاره به این که امروز با اقدام های آمریکا تبلیغات مسموم علیه جمهوری اسلامی خنثی شده است، افزود: بعد از 12 سال گفت و گوی بین المللی توافقی حاصل شد که اقدام های امروز آمریکا اثبات کننده حقانیت جمهوری اسلامی است.
وی رفع تردید از مسئولان کشور را از جمله دیگر دستاوردهای برجام دانست و گفت: برخی مشکل اصلی جمهوری اسلامی را ارتباط برقرار نکردن با آمریکا معرفی می کردند که برجام نشان داد این چنین نیست و ارتباط با آمریکا نه تنها ایران را بهشت نمی کند، بلکه آسیب های فراوانی دارد.
رضایی اظهار کرد: عصبانیت ترامپ ناشی از نفوذ ایران در منطقه، تنگ شدن محاصره متحدان آمریکا از جمله اسرائیل و عربستان و نیز قدرت موشکی جمهوری اسلامی است که به مقام های آمریکایی می گوییم از ما عصبانی باش و از این عصیبانیت بمیر.
وی با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا، افزود: ترامپ غلط کرد که علیه ملت ایران این طور صحبت کرد؛ ملت ایران به فضل خدا چنان سیلی به گوش آنها خواهد زد که به گذشتگان آن ها چنین سیلی نزده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته، با وجود آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار پایبندی ایران را به برجام تایید کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد.
وی هیاهوی مسئولان آمریکا را برای ترساندن و عقب راندن ملت و مسئولان کشور دانست و تاکید کرد: عصبانیت و ناامیدی، 2 مساله ای بود که در سخنرانی ترامپ و سندی که همزمان با این سخنرانی توسط کاخ سفید منتشر شد به خوبی دیده می شود.
سردار رضایی ترامپ را ابله دانست و اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت ها در آمریکا تا رئیس جمهور کنونی آن، تاکنون هیچ رجل سیاسی آمریکایی از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده نکرده بود و این در حالی است که بر قبرهای سربازان آمریکایی کشته شده در خلیج فارس نیز نام خلیج فارس نقش بسته است.
وی ناامیدی آمریکا از ملت ایران را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: تنها به نابخردی ترامپ نباید توجه کرد، چرا که در پشت پرده سخنان ترامپ برنامه ریزانی وجود دارند که باید مسئولان کشور در مورد توطئه های جدید آمریکا هوشیار باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر این که مسئولان کشور باید «ما می توانیم» را آغاز کنند، گفت: مشکل امروز کشور نبودن سرمایه، نیروی انسانی و فناوری نیست، بلکه وجود تردید در تصمیم گیران خرد و کلان بوده که عهد شکنی آمریکا موجب رفع تردیدها در کشور شده است.
وی با تاکید بر این که دولتمردان نباید منتظر سرمایه خارجی باشند، ادامه داد: باید در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش کرد، ولی نباید منتظر ماند و باید با بکارگیری ظرفیت های داخلی اقتصاد کشور را پویا کرد.
رضایی گفت: جمهوری اسلامی نخستین کشور در مبارزه با تروریست، مقاومت و ایستادگی و گفت و گو در دنیاست که این زمینه تحول دنیا را به نفع جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور فراهم می کند که باید از این فضا استفاده کرد.
وی اظهار کرد: آن چیری که در جنگ آموختیم خنثی کردن تهدید، تبدیل آن به فرصت و بهره برداری از این تهدید است که باید از فرصت تحریم برای سازماندهی اقتصادی، ایجاد تحول در اقتصاد و تقویت زیرساخت های اقتصادی و تولیدی در کشور استفاده کرد.
رضایی ادامه داد: این که عده ای همچنان منتظر هستند که از آسمان برجام، سرمایه خارجی ببارد و زمین اقتصاد ایران را آباد کند، تصور نادرستی است، چرا که می بینیم که چنین خبری نیست و نخواهد بود و باید به توان داخلی اکتفا کرد.
رضایی با بیان این که رهبر معظم انقلاب برای تمام راهبردهای کشور سیاست گذاری کرده اند، گفت: باید این سیاست ها گذاری ها در کشور عملی شود، چرا که این سیاست ها نقشه راه کشور را مشخص می کند و با اجرایی کردن آنها از این تهدیدها عبور می کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ادامه داد: آتش به اختیار، پیش گامی و پیش تازی در مسیر انقلاب و محرومیت زدایی در کشور و حرکت انقلابی، قانون مند و بدون تردید در مسیر رهبری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ارکان مهم در جنگ را اطلاعات نیروی زمینی دانست و گفت: رزمندگان اطلاعات پیشگام و پیشکسوت دفاع مقدس هستند که با نبود امکانات، اطلاعات ذی قیمتی کسب کردند که سرنوشت جنگ را رقم زدند.
وی نقش اطلاعات در دفاع مقدس را نقشی بی بدیل دانست و گفت: قدر و منزلت شهدا، جانبازان و ایثارگران اطلاعات تا کنون شناخته نشده که امیدواریم این حرکت که توسط ستاد نیروی زمینی برای برگزاری یادواره در سراسر کشور ایجاد شده، این جایگاه را به خوبی در کشور تبیین کند.
رضایی با بیان این که کاری بزرگتر از آزادی خرمنشهر در جنگ رقم خورده است گفت: آثار و دستاوردهای مهم دفاع قدس را می توان در موشک سازی، تحولات عراق و سوریه و اقتدار امروز ملت ایران دانست که می توان آن را از جمله دستاوردهای نرم افزاری دفاع مقدس به شمار آورد.
وی احیا و دستیابی اقتدار از دست رفته 400 ساله ایران، کسب تجربه و دانش دفاعی و فناوری را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس دانست و ادامه داد: این دستاورد نرم افزاری ملت ایران در جنگ تحمیلی موجب ایجاد جریان مقاومت در منطقه شده است.

** پیروی از ولایت فقیه یادگار و آرمان شهداست
فرمانده قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این یادواره گفت: وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی، ادامه دادن راه امام خمینی(ره) و پیروی از ولایت فقیه، یادگارها و آرمان های شهداست که باید همه ادامه دهنده این راه باشیم.
سردار علی اکبر نوری با بیان این که پیام شهدا صریح و راه شهادت باز است افزود: حفظ ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، رسیدگی به محرومان و استکبار ستیزی از دیگر پیام های شهداست که باید سرلوحه کارها قرار گیرد.
وی شهدای اطلاعات را راز داران سِر دانست و افزود: شهدا راه ملکوت را از معبرهای زمینی بیشتر می شناختند و حسینی وار در کربلا و عاشورا به گستره هشت سال دفاع مقدس به ملکوت اعلا پیوستند.
وی آسایش و امنیت امروز کشور را مدیون شهدا و خانواده شهدا برشمرد و گفت: همه در برابر خانواده شهدا مسئول هستیم و باید با ادامه دادن راه شهدا و تکریم خانواده این بزرگواران، وفاداری خود را به راه شهدا و مسئولیتی که در قبال خانواده شهدا برعهده داریم، انجام دهیم.

** سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه نیز در این یادواره، پیام سرلشکر محمد باقری فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح را قرائت کرد.
در این پیام آمده است: امروز انقلاب اسلامی به برکت مقاومت و شهادت طلبی فرزندان مومن و انقلابی و و فادار خود، طلایه دار حقیقت و بیداری و پرچم دار اسلام نلاب محمدی(ص) در جهان است.
در این آوردگاه خطیر جایگاه و نقش شهیدان به واسطه جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه دارای تاثیر شگرفی است که جوامع را به پیام حق طلبی ایران و ایرانی همراه ساخته است.
دفاع مقدس و مدافعان حرم عصمت وطهارت(ع)، حماسه ای آفریدند که سرداران و 247 شهید اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان(عج) نیروی زمین سپاه در استان های قم، مرکزی، کرمان و قزوین از جمله آیه های افتخار و عظمت نظام جمهوری اسلامی است.
بی تردید در شرایط سرنوشت ساز کنونی که جبهه متحد دشمنان انقلاب و اسلام آخرین ترفندهای خود را برای تسلیم ملت ایران گرفته اند تاسی به فرهنگ جهاد و شهادت و برافروختن مشعل بصیرت و وحدت ملی است که همواره موجب ناکامی و برهم زنی توطئه دشمنان خواهد بود.
برگزاری این یادواره باشکوه که گامی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و اهتزار پرچم شهدا در جامعه است را گرامی می داریم و به دست اندرکاران این برنامه درود می فرستم.
یادواره 257 شهید اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان(عج) نیروی زمین سپاه در استان های قم، مرکزی، کرمان و قزوین» با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از خانواده شهدا و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
تجلیل از مادران و همسران شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه صاحب الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه، اجرای سرود در وصف رشادت های شهدای مدافع حرم و نیز اجرای تئاتر نمایشی با موضوع انتظار مادران شهدای مفقود الاثر و دفاع مقدس از جمله دیگر بخش های این یادواره بود.
همچنین در این یادواره، از کتاب فانوس های معابر مجموعه خاطرات شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 848517

وب گردی

وب گردی