مبتلایان به آسم و سرطان از واکسن آنفلوآنزا غافل نشوند

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه همه بیماران مبتلا به دیابت باید نسبت به تزریق واکسن هپاتیت B اقدام کنند، گفت: بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که دچار آسم هستند نیز باید تزریق واکسن آنفلوآنزا را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مهران زمان‌زاده در ارتباط با واکسن‌های ضروری برای بیماران دیابتی، اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا برای تمام بیماران دیابتی با سن بالای 6 ماه ضروت دارد و انجام آن توصیه می‌شود.

وی افزود: واکسن ذات‌الریه پلی ساکارید 23 برای تمام بیماران دیابتی با سن بالای 2 سال و واکسن ذات‌الریه 13 برای تمام بیماران بالای 65 سال ضرورت دارد.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی ادامه داد: همه بیماران مبتلا به دیابت باید نسبت به تزریق واکسن هپاتیت بی اقدام کنند.

زمان زاده با اشاره به اینکه همه گیری آنفلوآنزا در کشور حتمی نیست، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر توصیه می شود، خاطرنشان کرد: سالمندان بالای ٦٥ سال، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند و زنان باردار باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که بیماری‌های روماتیسمی، نارسایی قلبی، نارسایی کلیه و کبد دارند همچنین بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که دچار آسم هستند نیز باید تزریق واکسن آنفلوآنزا را مد نظر قرا دهند.

701

کد خبر: 848522

وب گردی

وب گردی