تصفیه خانه محمودآباد قزوین آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: ساخت اولین تصفیه خانه قزوین به روش BOT با ظرفیت ۷۳۳۰ مترمکعب و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

به گزارش ایسکانیوز، احمدهجرانفر در جلسه شورای پدافندغیرعامل که روز پنجشنبه با حضور سردار حیدری معاون امور استانهای پدافندغیرعامل کشور برگزار شد اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب شهری با داشتن ۳۸۴ هزار مشترک و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت امکان پایش آنلاین را در تمامی سیستم های تله متری خود ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بخشی از چاههای آب استان قزوین را آلودگی تهدید می کند که در این راستا در اجرای طرح های پدافند غیرعامل نسبت به دیوارکشی اماکن مهم انتقال آب و پایش آنلاین اقدام شده است.

هجرانفر تصریح کرد: در شبکه توزیع آب در همه شهرهای استان با افزایش تعداد نمونه برداری ها مواجهیم و کنترل و نظارت را جدی گرفته ایم و با توجه به کمبود آب در شهرستان آبیک سه حلقه چاه در منطقه قشلاق آبیک احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری اضافه کرد: برای حل مشکل آب شهرستان آبیک واجرای خطوط انتقال ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده ایم تا از بحران کم آبی خارج شویم و در ناحیه شهری مهرگان هم با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ اقدام کرده ایم.

احداث تصفیه خانه محمودآباد با ۲۲۰ میلیارد ریال

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در راستای سیاست های دولت و وزارت نیرو با اجرای طرح های احداث تصفیه خانه ها دو تصفیه خانه آبیک و محمود آباد را به روش بی او تی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آغاز کرد.

هجرانفر تصریح کرد: احداث تصفیه خانه شهر محمود آباد به روش BOT با هدف جمع آوری فاضلاب شهرهای محمودآباد نمونه، شهرک دانش و ناحیه منفصل شهری ناصرآباد با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ آغاز شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بهره برداری تجاری از درآمدهای تصفیه خانه به مدت ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی بوده و پس از پایان طرح، بهره برداری از تاسیسات به شرکت آب و فاضلاب منتقل خواهد شد.

هجرانفر گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۷۳۳۰ مترمکعب در شبانه روز احداث شده و در اجرای آن ۲۵ کیلومتر شبکه فاصلاب در شهر محمود آباد، ۱۰ کیلومتر در شبکه دانش، ۱۶ کیلومتر در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد، ۱۲ کیلومتر خط انتقال و تاسیسات پمپاژ نیز پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: با اجرای مدول اول این تصفیه خانه ۳۸ هزار نفر از جمعیت شهری تحت پوشش آب تصفیه شده برای امور کشاورزی و فضای سبز قرار می گیرند.

بازسازی بافت فرسوده قزوین جدی گرفته شود

هجرانفر گفت: بافت فرسوده قزوین با وسعت ۶۰۰ هکتار به دلیل نداشتن زیرسازی لازم در معابر موجب بروز مشکلاتی برای ما می شود که گودبرداری غیر اصولی و بلندمرتبه سازی در این محدوده به تاسیسات آبی آسیب می رساند که باید برای آن راهکاری بیندیشیم.

مدیرعامل شرما آبفای شهری استان قزوین اظهارداشت: برای ناحیه شهری مهرگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در آینده باید نسبت به ایجاد تصفیه خانه و جانمایی چاهها اقدام کنیم که به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و رئیس کارگروه انرژی هم گفت: اولین رزمایش تاب آوری دستگاههای اجرایی برای مقاومت در برابر قطع برق اجرا شد که در این طرح ۹۱ طرح شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع دستگاههای شرکت کننده تعداد ۶۹ دستگاه آمادگی لازم را داشتند و ۵ مرکز نتوانستند آن را تحمل کنند و برق آن متصل شد و ۲۲ دستگاه نیز شرکت نکردند.

وی بیان کرد: باید تذکر لازم به همه دستگاههای اداری داده شود تا در رزمایش های پدافند غیرعامل مشارکت فعال داشته باشند.

در ادامه علی اکبر متقی فرد رئیس کارگروه کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: در خصوص ذخیره سازی گندم اقدامات لازم در سیلوها انجام شده و با اجرای طرح پراکنده سازی انبارها در این زمینه مشارکت کرده ایم.

متقی فرد بیان کرد:برای پیشگیری ازبروز آنفولانزای مرغی باید تمهیدات لازم صورت گیرد و همیشه آماده مقابله باشیم تا اگر این بیماری در استانهای همجوار دیده شد بتوانیم آن را کنترل کنیم.

منبع: مهر

902

کد خبر: 848730

وب گردی

وب گردی