قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۸۴ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، در حالی که پس از موافقت سنای آمریکا برای یک برنامه بودجه برای سال مالی 2018 که مسیر پیش روی جمهوری خواهان برای تصویب یک بسته کاهش مالیاتی بدون جلب حمایت دموکرات ها را هموار خواهد کرد، ارزش دلار با افزایش همراه بود و این موجب کاهش قیمت طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1284 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته جاری 1.6 درصد کاهش داشته است. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1285 دلار و 50 سنت رسید.

سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است روز پنجشنبه با 51 در برابر 49 به یک مصوبه بودجه ای رای مثبت داد که در طی یک دهه آینده به منظور جبران کاهش درآمد حاصل از کاهش مالیات ها، 1.5 تریلیون دلار به کسری بودجه دولت فدرال آمریکا خواهد افزود.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «به دلیل رای سنا ... که راه را برای ارائه طرحی برای اصلاح نظام مالیاتی آمریکا هموار می کند، ارزش دلار افزایش یافته است.»

همچنین انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر برای سومین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار می شود و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

در همین حال، انتشار گزارشی در این باره که ترامپ نسبت به انتخاب جرومی پاول، به عنوان رئیس بعدی فدرال ررزو تمایل دارد، موجب حمایت نسبی از قیمت طلا شده است. پاول موضع کمتر تهاجمی ای در خصوص سیاست های انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا دارد.

در کنار این عوامل، ریسک های ژئوپلتیک نیز می تواند تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا و ین ژاپن را افزایش دهد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 848738

وب گردی

وب گردی