امنیت لازمه پیشرفت یک کشور است/ دوربین‌های هوشمند پلیس برای کنترل فاصله بین خودروها

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس2017 گفت: امنیت مقدمه، فضا و بستر حیاتی برای پیشرفت و ادامه حیات هر جامعه ای است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار اسکندر مومنی در اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی گفت: موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یک فضا، بستر و زیر ساخت تلقی می شود و همانطوری که انسان ها نیاز به فضا، اکسیژن و تنفس دارند، جوامع هم برای حیات خود نیاز به امنیت دارند.

وی ادامه داد: امنیت یک بخش در کنار بخش های دیگر مانند صنعت، اقتصاد، کشاورزی و جمعیت است، امنیت یک فضا و بستری است که هر گونه پیشرفت و رشدی در این فضا صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: برای همین است که در تمام کره خاکی حتی یک کشور نمی‌توانید پیدا کنید که نا امن باشد ولی در عین حال پیشرفته هم باشد.

سردار مؤمنی اضافه کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود، دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله حمایت از نخبگان و محققین و تولیدکنندگان یا به عبارتی کمک به تولید ملی و اقتصاد ملی است.

وی در ادامه اظهار کرد: روز گذشته رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص حوزه صنعت و تولید و در خصوص تغییر رویکرد از مونتاژ محوری به نوآوری و ابتکار تاکید فرمودند و بسیار عمیق مطالبی را مطرح فرمودند که متناسب با حال و هوایی این جلسه و این نمایشگاه است.

سردار مؤمنی تاکید کرد: راه پیشرفت یک کشور در عرصه امنیت ملی و در عرصه اقتصادی و در عرصه بین‌المللی همین‌ها است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه با این بازید مختصری که من از این نمایشگاه داشتم، متوجه شدم که قدم در یک راهی نهاده ایم که باید آن را استمرار ببخشیم.

وی اظهار کرد: امروز بدون استفاده از فناوری و تجهیزات و فناوری‌های به روز نمی‌توانیم ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه محقق کنیم، توسعه فناوری‌ها به صورت مستقیم در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تاثیر تعیین کننده‌ای دارد.

سردار مومنی با اشاره به ویژگی دیگر برگزاری این نمایشگاه در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، کمک به نهادینه شدن رفتارهای قانونی است، یعنی فناوری های جدید به نهادینه شدن رفتارهای قانونی و انضباط اجتماعی و قانون گرایی و تغییر در سبک زندگی و الگوی مصرف می تواند مستقیما موثر و کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: چالش های امروز، مسائل امروز و مشکلات امروز را نمی توان با روش ها و راه حل‌های دیروز به سامان رساند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: جوامع پیچیده امروز را نمی‌شود با تکنیک‌ها و روش‌های سنتی و دستی و دیروزی اداره کرد، استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید برای جوامع یک انتخاب از میان انتخاب‌های موجود نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مردم از ما می‌خواهند در جهت ایفای وظایفمان و ما از همکارانمان می خواهیم در جهت ایفای وظایفشان به سه موضوع سرعت در کار، دقت در کار و صحت عمل دقت کنند که برآیند و نتیجه این‌ها کمک به امنیت و آرامش جامعه است.

سردار مومنی گفت: فناوری‌های نوین این امکان را می‌دهد که ما وظایف و مأموریت‌مان را تأمین کنیم و با سرعت و با دقت و با صحت انجام دهیم و با توجه به پیچیده شدن جوامع، در هم آمیختن تقاضاها و انباشت تقاضاها امکان به سامان کردن و اداره دستی و سنتی جامعه وجود ندارد.

701

کد خبر: 848788

وب گردی

وب گردی