شریعتمداری: سازمان حمایت اجازه ندهد مسائل سیاسی بهانه گرانی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت که در ابتدای فعالیت خود، بر برحذر ماندن سازمان حمایت از فساد هشدار داده بود، دوباره در جلسه ستاد تنظیم بازار درباره جلوگیری از افزایش قیمت و فشار بر مردم به این سازمان تذکر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در مدت کوتاهی که شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در کسوت فعلی حضور دارد، برای دومین بار لب به انتقاد از سامان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گشود و در دو جلسه از "برحذر ماندن این سازمان از فساد" و "جلوگیری از افزایش قیمت و فشار بر مردم" هشدار داد.

اولین بار شریعتمداری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که با حضور کمرنگ و گزینشی رسانه‌ها نیز برگزار شده بود، با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید از فساد مصون باشد، بر ضرورت بازگشت این سازمان به دوران اوج تأکید کرد و اظهار داشت: باید اجحاف در فروش، گرانفروشی، عدم‌صدور فاکتور و عدم‌ شفافیت قیمت کالا توسط مردم رصد شود.

او گفته بود که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور مأموریت خطیری را به‌خصوص در زمینه رصد و نظارت بر گران‌فروشی‌ها به‌عهده دارد و به این نکته نیز اشاره کرده بود که باید اجحاف در فروش، گران‌فروشی، عدم‌صدور فاکتور و عدم‌شفافیت در قیمت کالا از سوی مردم رصد شود؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی قیمت، دوران ظهور و افولی را در سالیان متوالی سپری کرده که باید به نقطه اوج خود بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که استفاده از روش‌های نوین متناسب با نوع فعالیت‌ها برای گویاتر و پویاتر شدن گزارش‌های تدوین‌شده این سازمان ضروری است، اظهار داشته بود: سازمان حمایت باید در حوزه‌های کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کند.

انتقاد وزیر از سازمان حمایت در جلسه ستاد تنظیم بازار

بنابراین گزارش،شریعتمداری برای بار دوم در جلسه ستاد تنظیم بازار این هفته، تذکراتی به این سازمان داد که بخشی از آن در شاتا منتشر شد.

شریعتمداری در این جلسه با اذعان به بازارسازی‌های به وجود آمده از طریق برخی افراد برای افزایش قیمت کالاها، اظهار داشت: برخی افراد سودجو برای افزایش قیمت کالاهای ضروری و اساسی مردم با روش‌های خاصی بازارسازی می‌کنند که بزرگ‌نمایی موضع‌گیری‌های سیاسی بین‌المللی از جمله این روش‌های سودجویانه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر نقش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه کنترل و نظارت بر افزایش قیمت‌ها، گفته است که این سازمان با اقدامات کنترلی و رصد مداوم بازار اجازه ندهد مسائل سیاسی در سطح بین‌المللی بهانه و دستاویزی برای افزایش قیمت کالاها و فشار به مردم شود.

بنابراین گزارش، وزیر راه و شهرسازی نیز در ابتدای فعالیت خود در دولت یازدهم، سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف‌کننده را سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی خواند و پیشنهاد کرد مجلس برای انحلال آنها ورود کند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 848792

وب گردی

وب گردی