الجزایر خواستار ادامه تلاش ها برای کاهش تولید نفت شد

مدیر عامل شرکت ملی نفت الجزایر از کشورهای صادر کننده نفت خام خواست همچنان به توافق کاهش تولید نفت برای رسیدن قیمت آن به حدی معقول، پایبند باشند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خبرگزاری رسمی الجزایر به نقل از ولد قدور در حاشیه نشست 'نفت و پول' در لندن نوشت: 'به نظرم مطلوب این است که کاهش تولید نفت تمدید شود و احتمال این کار هم زیاد است.'
او افزود: 'ممکن است اعضای اوپک در نشست 30 نوامبر (نهم آذر ماه) وین، با 6 ماه تمدید کاهش تولید نفت یعنی تا سپتامبر 2018 موافقت کنند.
سال گذشته 14 کشور عضو اوپک به همراه برخی کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو این سازمان، مانند روسیه با کاهش تولید روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز تا آخر ماه مارس به توافق رسیدند.
روزنامه الخبر الجزایر در این خصوص نوشت: به نظر می رسد کشورهای عضو اوپک پس از نتیجه دادن سیاست کاهش تولید، آماده تمدید دوره کاهش تولید نفت هستند و الجزایر، ایران و ونزوئلا تاکنون خواستار این امر شده اند.
الخبر در ادامه نوشت: بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و' الوخیو دل پینو' وزیر نفت ونزوئلا اخیرا در نشست انرژی مسکو اعلام کردند که از تداوم کاهش تولید نفت حمایت می کنند. عربستان بزرگ ترین تولید کننده نفت عضو اوپک نیز آمادگی خود را برای ایجاد تغییر در قیمت نفت اعلام کرده و روسیه نیز که عضو اوپک نیست، موافقت خود را با کاهش تولید نفت اعلام کرده است.
این پایگاه خبری الجزایری همچنین نوشت: انتظار می رود نشست آینده اوپک، سرنوشت ساز باشد و این روزها اوپک در پی پیوستن ده ها کشور آفریقایی و آمریکای لاتین و ادامه شراکت با روسیه است.
متوسط قیمت نفت اکنون بشکه ای حدود 50 دلار است که در ژانویه 2016 حدود 30 دلار بود.
95درصد صادرات الجزایر را نفت و مشتقات نفتی تشکیل می دهد و بیش از 60درصد بودجه این کشور هم از درآمد ناشی از صادرات نفت تامین می شود.
درآمدهای نفتی الجزایر تا سال 2014 یعنی پیش از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی، سالانه بیش از 60 میلیارد دلار بود، اما اکنون و با وجود رسیدن قیمت نفت به بالای 50 دلار برای هر بشکه، به حدود 32 میلیارد دلار رسیده است که باعث ایجاد بحران اقتصادی در این کشور شده است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 848793

وب گردی

وب گردی