برگزاری همایش  نشانه شناسی در هنر و ادبیات

نخستین همایش ملی «نشانه‌شناسی فرهنگ، هنر و ادبیات» روزهای 29 و 30 مهرماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، این همایش به مناسبت صدمین سالگرد تولد آلژیرداس گرماس – نشانه‌شناس فرانسوی لیتوانی‌تبار- توسط معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری گروه زبان و ادبیات فرانسه این دانشکاه در در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار خواهد شد.

رویکردهای نشانه، تاریخچه نشانه‌شناسی، نشانه‌شناسی فرهنگ، نشانه‌شناسی و متون ادبی، نشانه‌شناسی وصنایع‌دستی، نشانه‌شناسی و هنرهای تجسمی، نشانه‌شناسی و فرش، نشانه‌شناسی و معماری و شهرسازی، نشانه‌شناسی وآگهی‌های تبلیغاتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نشانه شناسی فیلم و سینما محورهای اصلی این همایش هستند.

بررسی و تحلیل ابعاد بینارشته‌ای علم نشانه‌شناسی مکتب پاریس، آشنایی با پژوهش‌های جدید در زمینه نشانه‌شناسی، روش‌شناسی، دعوت از متخصصان بین المللی و اساتید برجسته نشانه‌شناسی جهت تبادل نظر در حوزة پژوهش‌های جدید در این زمینه، آشنایی بیشتر با این علم نشانه شناسی و پیاده کردن و شناساندن این علم بر فرهنگ، ادبیات و هنر جهت بومی سازی از اهداف اصلی این همایش دو روزه است.

همچنین نشست «نشانه‌شناسی زبان بصری در طرح جلدهای ناصر نصیری برای دفترهای شعر» با حضور فرزاد کریمی دکتری زبان و ادبیات فارسی- روز شنبه 29 مهرماه ساعت 10 الی 14 در سالن شیخ‌بهایی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 848809

وب گردی

وب گردی