زمینه حضور حداکثری بانوان در عرصه ورزش فراهم شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزش بانوان نیازمند فرهنگ‌سازی است، تأکید کرد: باید زمینه حضور حداکثری بانوان در عرصه ورزش فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز،علی جوان ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت‌بدنی و ضرورت اهتمام به مقوله ورزش در برهه کنونی، افزود: امروز با توجه به صنعتی شدن جوامع و به تبع آن فقر حرکتی، بیش از گذشته نیازمند اهتمام به مقوله ورزش هم در بعد همگانی و هم در بخش قهرمانی هستیم تا از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: ورزشکاران استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند که این امر ناشی از جایگاه ارزشمند ورزش زنجان در سطح کشور است.

جوان ادامه داد: از ابتدای امسال تا به امروز ۶۷ مدال برون‌مرزی توسط ورزشکاران زنجانی اعزامی به رقابت‌های مختلف به دست آمده است که کسب اولین مدال برون‌مرزی ایران توسط پریسا براتچی از زنجان، جایگاه ورزش زنجان را متعالی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها امروز اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، اهتمام ویژه به توسعه ورزش بانوان در هر دو بخش همگانی و قهرمانی است، اظهار کرد: بانوان به‌عنوان تربیت‌کنندگان آینده‌سازان این ممکلت و نیز بنیان اصلی خانواده‌های ایرانی باید در سلامت کامل باشند تا بتوانند از عهده مسئولیت خطیر خود برآیند.

جوان با بیان اینکه ورزش بانوان نیازمند فرهنگ‌سازی است، تاکید کرد: باید زمینه حضور حداکثری بانوان در عرصه ورزش فراهم شود. برای رسیدن به این مهم باید در عرصه ورزش حضوری موفق و چشم‌گیر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علاه و بر توسعه ورزش، به توسعه سایر بخش‌ها از جمله اجتماعی، علمی و فرهنگی این عرصه نیز اهمیت می‌دهیم، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش باید به یک ضرورت در جامعه تبدیل شود.

جوان با بیان اینکه نگاه فرهنگی به ورزش باید تغییر پیدا کند و تا زمانی که ورزش در بین خانواده‌ها نهادینه نشود به شرایط مورد دلخواه در ورزش دست پیدا نمی کنیم، افزود: ورزشکاران با حضوری موفق در رقابت‌های برون‌مرزی، ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، سفیران فرهنگی ایران زمین در اقصی نقاط جهان به‌شمار می‌روند.

منبع : مهر

902

کد خبر: 848820

وب گردی

وب گردی