دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی مولود و دستاورد انقلاب بزرگ اسلامی است

رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق دو توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و تعالی پیش خواهد رفت و تا زمانی که با این جهت‌گیری‌ها پیش رود، حرف اول را در توسعه علم و تعالی انسان در کشور خواهد زد و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی مستعدترین دانشگاه کشور برای پیشرفت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان ، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت‌ مؤسس و هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در یکصد و پنجاه هشتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: هر استان در تمام زمینه‌ها اعم از اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی و... باید به خودکفایی برسد و لازمه‌ رسیدن به یک نتیجه‌ مطلوب کلی، کار و تلاش همه‌ مدیران در تمامی واحدها و مراکز آموزشی برای حیثیت جمعی و نگاه به توسعه‌ کلی دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی افزود: همانگونه که در حوزه‌ آموزش و پژوهش فعالیت‌های چشم‌گیر و سازنده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم، لازم است در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی نیز اقدامات قوی‌تر و مؤثرتری صورت گیرد و خود را ملزم می‌دانیم در جهت اهدافی که رهبر معظم انقلاب از مؤسسات آموزش عالی کشور مطالبه کردند قدم برداریم و با ظرفیت و توانایی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد امیدواریم و اعتقاد داریم که این دانشگاه می‌تواند الگوی دیگر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شود.
رئیس هیأت‌مؤسس و هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در حوزه‌ علم و فناوری بدون تردید جزء بالاترین سطوح منطقه و جزء ده کشور برتر دنیا هستیم و در حوزه‌ تمدن و فرهنگ‌سازی هیچ کشوری به اندازه‌ ایران سهیم نبوده است و با توجه به این ظرفیت، باید از دانشگاه آزاد اسلامی که مولود و دستاورد انقلاب بزرگ اسلامی است نهایت بهره‌برداری علمی و فرهنگی شود.
وی همچنین خواستار تداوم این جلسات هم اندیشی و تبادل آرا و نظرات جهت پیشرفت و نیز توجه ویژه به دو مبحث مهم و سازنده‌ توسعه انسان محور در همه‌ی ابعاد و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با بهره‌گیری از همت والای مدیران و مردم در همه‌ی دستگاه‌ها بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی شد.
در ادامه دکتر احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن قدردانی از همه‌ تلاشگران عرصه‌ علم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میراث‌دار تلاش سازندگانی هستیم که از هیچ، همه چیز ساختند و بحمدا... در حال حاضر در شرایطی هستیم که امنیت، علم و فناوری، تکنولوژی، اهرم‌های بازدارندگی و حوزه‌های پیشرفته مختلف دانش و پزشکی را با هم داریم و جزء برترین کشورهای دنیا در پیشرفت و جهش علمی هستیم و لازمه‌ بهره‌گیری از این امتیازات تلاش بی‌وقفه و مصروف داشتن هم و غم همگانی در این زمینه‌هاست.
دبیر هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: پیرو مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دکتر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، تمام فعالیت‌ها و اهداف اصلی مجموعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر روی دو هدف توسعه یعنی پیشرفت در همه‌ی حوزه‌ها اعم از عمرانی، پزشکی، آموزشی و پژوهشی و همچنین تعالی روح اسلامی که زمینه‌ساز پیشرفت در دانشگاه است متمرکز هستیم و امیدواریم در سایه‌ی مدیریت توانمند دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم هر چه سریع‌تر به این دو خواسته‌ حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب برسیم.
حجت‌السلام عباسعلی حیدری رئیس نهاد نمایند‌گی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان هم‌سو با دانشگاه آزاد اسلامی استان بر دو محور و راهبرد اصلی ارتقای کیفی و پیشرفت همه جانبه آموزشی و پژوهشی به نحوی که این مجموعه بتواند سهم قابل توجهی در تولید علم و فناوری ایفا کند و نیز اصلاح و بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی جهت رسیدن این دانشگاه به یک دانشگاه تراز در سطح ملی متمرکز شده است.
وی خاطر نشان کرد: مشاهدات میدانی در دانشگاه، نشاندهنده وجود ظرفیت بالا و وجود موانع است و باید برای برداشتن موانع و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالا در دانشگاه اهتمام ورزید و بسی جای مسرت است که دانشمندی فرهیخته و کاردان همچون دکتر ولایتی در راس کار دانشگاه آزاد اسلامی منصوب گردیدند و بارقه امید برای پیاده‌کردن اهداف مقدس انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ایشان قوتی دوباره یافت.

در این جلسه دکتر امیررضا نقش سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گزارشی اجمالی از وضعیت واحدها و مراکز آموزشی استان اصفهان ارائه کرده و در پایان این نشست نیز دکتر ولایتی به همراه اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بازدیدی از پژوهشگاه مرکزی، دانشکده دندانپزشکی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) توسط انجام داد.

کد خبر: 848833

وب گردی

وب گردی