80 درصد منابع طبیعی استان اردبیل در خلخال است/سرمایه گذاری بر روی منابع نشده است/جوانان  به دلیل بیکاری مهاجرت کردند

نماینده مردم خلخال گفت: 80 درصد منابع استان اردبیل در شهرستان خلخال است که هیچ گونه سرمایه گذاری تاکنون روی آنها صورت نگرفته است.

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال در رابطه با چالش ها و مشکلات این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در شهرستان خلخال منابع معدنی، منابع طبیعی و آب داریم اما هیچ گونه سرمایه گذاری بر روی این منابع نشده است.

وی ادامه داد: 37 درصد خاک خلخال تحت مدیریت محیط زیست است اما این سازمان هیچ گونه برنامه ای برای شهرستان نداشته، ما مخالف محیط زیست نیستیم اما منابع طبیعی این شهرستان باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم خلخال افزود: 80 درصد منابع طبیعی استان اردبیل در شهرستان خلخال است که هیچ نوع سرمایه گذاری بر روی این منابع نشده است.

خالقی ادامه داد: با وجود این گونه منابع طبیعی اما به دلیل این که هیچ سرمایه گذاری بر روی آنها نشده انتظار داریم جوانان بر سر کار بروند، وقتی کار نباشد جوانان به سمت قهوه خانه ها می روند.

وی افزود: در صورت سرمایه گذاری بر روی منابع طبیعی شهرستان ما می توانیم جوانان بر سر کار بگذاریم اما در غیر این صورت چه انتظاری از آن ها داریم؟

خالقی با بیان این که جوان را با زنجیر و طناب نمی توان بست، ادامه داد: وقتی کار نباشد جوان به شهرها و کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

وی گفت: نیمی از جمعیت خلخال به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند، این در حالی است که عده ای به دلیل بیکاری در قهوه خانه ها وقتشان را می گذرانند.

نماینده مردم خلخال با تاکید بر این که دیگر جوانی در روستاها نمانده است،گفت: روستاها به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: تمام این مشکلات و موضوعات را در تمام تریبون ها و جلسه های مجلس شورای اسلامی مطرح کرده ایم اما پاسخی دریافت نشده است.

نماینده مردم خلخال با اشاره به این که دولت با بی پولی مواجه است، گفت: در خلخال جاده ها و نقاط گردشگری وجود دارد که می توان به عنوان سرمایه از این جاده ها استفاده کرد.

خالقی درپایان با اشاره به اینکه در خلخال امکانات خدادادی بسیار است، افزود: هیچ کسی برای بهره برداری از این امکانات وجود ندارد، اگر بانک ها تسهیلات دهند مردم می توانند سرمایه گذاری کنند.

901/900

کد خبر: 848877

وب گردی

وب گردی