اختصاص ۹میلیاردتومان تسهیلات به ۱۲طرح اشتغالزا درروستاهای کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از اختصاص تسهیلات به ۱۲ طرح اشتغالزایی روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این جلسه بر ضرورت پیگیری جدی تر اختصاص تسهیلات به طرح های اشتغالزایی در روستاها تاکید کرد و گفت: باید دفتر امور روستایی استانداری با ادارات مختلف جلساتی را با حضور فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار کنند تا در خصوص اعطای این تسهیلات به روستائیان اطلاع رسانی بهتری صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اهداف این تسهیلات در استان کردستان رفع محرومیت، حمایت از طرح های اشتغالزا، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و نهایتا توسعه اقتصادی روستاها می باشد.

قادری شاخص های اولویت بندی تسهیلات را شامل استقرار در روستا، اشتغالزایی طرح، اهلیت سرمایه گذار و مجری و داشتن توان مالی ذکر کرد.

معاون استاندار کردستان افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا، در قالب تأمین مالی طرحهای مناطق روستایی کشور، حداکثر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قابل اعطا به هر متقاضی پرداخت می شود که ۱۰ درصد یارانه سود بانکی (۵ درصد توسط بنیاد علوی و ۵ درصد توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور)، برای طرح های اجرا شده پرداخت می شود.

قادری یادآور شد: در راستای این تفاهم نامه، کمیته اجرایی در استان متشکل از بانک سینا و دستگاه های اجرایی مرتبط و دفتر امور روستایی استانداری هر هفته به منظور بررسی، اولویت بندی و رصد آخرین وضعیت طرحها به صورت مرتب تشکیل جلسه می دهد.

901

کد خبر: 848897

وب گردی

وب گردی