زاهدی: قزوین یک ایران کوچک است

استاندار قزوین این استان را یک ایران کوچک دانست.

به گزارش ایسکانیوز، «عبدالمحمد زاهدی» در دیدار جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه الموت در سخنانی اظهار کرد: اساس خلقت مبتنی بر تفاوت است و هیچ دو موجودی اعم از انسان، حیوانات و گیاهان شبیه به هم نیستند و با این تفاوت‌ها است که جاذبه ارتباطات ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایران کشور پهناوری است که از فرهنگ‌ها، اقوام و ادیان مختلفی تشکیل‌شده و همه برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند و حفظ هویت ملی به حفظ همین هویت‌های محلی و منطقه‌ای وابسته است.

استاندار قزوین بابیان این‌که تفاوت‌ها به‌منظور شناخت یکدیگر است، خاطرنشان کرد: اگر زندگی اقوام از هر نظر شبیه به هم بود زندگی قابل‌تحمل نبود، از این‌رو تفاوت‌ها را باید به رسمیت شناخت و از آن در جهت حفظ هویت ملی استفاده کرد.

زاهدی تصریح کرد: قزوین، یک ایران کوچک است که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی برخوردار است اما کمتر کسی در کشور است که قزوین را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند و این بیانگر ناشناخته ماندن این استان است.

استاندار قزوین با اشاره به‌ضرورت و اهمیت مشارکت اقشار مختلف مردم در فرآیند توسعه گفت: امروز سخن از دموکراسی مشارکتی در میان است که بر اساس آن نظارت بر فعالیت‌ها و تصمیمات مدیران و مسئولان باید مستمر، همگانی و مداوم باشد و این مشارکت و نظارت در قالب تشکل‌های محلی، صنفی، غیردولتی، احزاب و رسانه‌ها که برآیند و نمایندگان افکار عمومی هستند انجام می‌شود.

وی گفت: نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان و مشارکت را صرفاً به حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها نباید محدود کرد و امروز مصداق واقعی امربه‌معروف و نهی از منکر هم همین است

زاهدی تصریح کرد: بنده اصلاح‌طلب شناخته‌شده‌ای هستم که کسی نمی‌تواند منکر آن باشد و جهت‌گیری من هم در کشور مشخص است اما استاندار همهٔ گروه‌ها از هر فکر و سلیقه‌ای خواهم بور و با همه ارتباط خواهم داشت و در خدمت همه هستم و مخالفین هم ممکن است حرف‌هایی داشته باشند که صحیح باشد، از این‌رو با هر گروهی از سلایق مختلف باید ارتباط داشته باشیم.

استاندار با اشاره به مسائل و مشکلات استان خاطرنشان کرد: استان قزوین در حوزه آب در یک شرایط بحرانی قرار دارد که اگر به‌زودی ساماندهی و برطرف نشود به منبع ریزگرد در کشور تبدیل خواهد شد که در همین راستا دستور پیگیری و راه‌اندازی ستاد احیای دشت قزوین را داده‌ایم.

وی گفت: برای احیای دشت قزوین نباید منتظر تهران ماند بلکه باید خودمان آغاز کنیم و در ادامه کار از تهران کمک بگیریم.

استاندار قزوین افزود: مسأله اساسی استان آب است که اگر به این موضوع توجه نکنیم طی ۲۰ سال آینده با بحران مواد غذایی در کشور روبرو خواهیم شد و اساس کار در این زمینه باید بر بهره‌وری از طریق اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت متمرکز شود.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه راه یادآور شد: قزوین از استان‌هایی است که در شاخص‌های راه از استاندارد بالایی برخوردار است و هدف از ایجاد راه‌های الموت نباید سرعت‌بالا و جابجایی سریع مسافر باشد بلکه باید جاده‌های این منطقه تفرجگاهی باشند و برای این کار باید مبلمان جاده و جاذبه‌ها را برای توقف مسافرین و گردشگران افزایش داد.

استاندار قزوین بر فعال کردن حوزه گردشگری به‌عنوان یک میراث تأکید کرد.

901

کد خبر: 848930

وب گردی

وب گردی