انتشار بیستمین شماره از فصلنامه مطالعات محیطی هفت حصار دانشگاه آزاد اسلامی همدان

بیستمین شماره از فصلنامه مطالعات محیطی هفت حصار توسط دانشگاه آزاد اسلامی همدان به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش ایسکانیوز، فصلنامه مطالعات محیطی هفت حصار در حوزه معماری و شهرسازی و با رویکرد تخصصی ویژه در حوزه مطالعات محیطی (Environmental studies) توسط دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منتشر می‌گردد.

مدیرمسئول فصلنامه و دانشیار گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این زمینه گفت: به حمد و لطف خداوند و یاری مسئولان دانشگاهی پنجمین سال انتشار فصلنامه مطالعات محیطی هفت حصار با انتشار شماره بیستم به‌پایان رسید و از پاییز سال جاری این فصلنامه وارد ششمین سال فعالیت خود می‌شود.

کیانوش ذاکر حقیقی افزود: هدف از انتشار این فصلنامه بسط و گسترش و ارائه آخرین یافته‌های علمی– پژوهشی و نتایج حاصل از انجام طرح‌های عملیاتی و تحقیقاتی محققان و صاحب‌نظران حوزه‌های معماری و شهرسازی و ارائه یافته‌های پژوهشی پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی بیان کرد: با توجه به سابقه و انتشار مداوم فصلنامه، این فصلنامه به‌تدریج در میان صاحب‌نظران به جایگاه علمی توانمند خود در ارائه و گسترش نشر دانش دست‌یافته است و امید می‌رود که در سال جاری نشریه بتواند نظر وزارت محترم علوم و تحقیقات و فناوری برای کسب رتبه علمی پژوهشی را کسب نماید.

عضو هیات علمی واحد همدان گفت: در حال حاضر این فصلنامه از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از معدود نشریات صاحب‌امتیاز برای ارائه مقالات مستخرج از پایان‌نامه توسط دانشجویان کارشناسی ارشد در کلیه رشته‌ها(با احتساب یک نمره اضافه به نمره پایان‌نامه) و برای دانشجویان دکتری رشته‌های علوم انسانی به‌عنوان یکی از دو مقاله الزامی برای دفاع از پایان‌نامه، محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد در شماره بیست نشریه هفت حصار مطالبی مانند" بررسی عامل تفاوت فضا و ارزش فضایی در خانه‌های سنتی ایران با استفاده از روش چیدمان فضا"،"تحلیلی بر فضاهای شهری حاشیه با رویکرد امنیت (SBD) در کاهش آسیبهای اجتماعی"زندگی شبانه در کلانشهر با تأکید برتأثیر عوامل فرهنگی بر فضای شهری"، " نقش عوامل اجتماعی در بهبود اجتماع‌پذیری سکونت گاههای غیررسمی" و "بررسی نقش سرمایه اجتماعی بر وضعیت اقتصاد مراکز شهرها"(نمونه موردی: رینگ اول شهر همدان) ارائه‌شده است.

ذاکر حقیقی در پایان از کلیه اندیشمندان و محققان حوزه‌های معماری و شهرسازی برای ارسال مقالات پژوهشی خود برای این فصلنامه دعوت نمود تا مقالات خود در حوزه‌های تخصصی مطالعات محیطی را به سایت این فصلنامه به نشانی http://hafthesar.iauh.ac.ir ارسال کند.

کد خبر: 848939

وب گردی

وب گردی