حسن بیگی: تمام کتاب هایم نشات گرفته از استان گلستان است

نشست تخصصی بررسی ادبیات داستانی استان گلستان با حضور ابراهیم حسن بیگی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، ابراهیم حسن بیگی در این نشست اظهار کرد: اگر بیش از 126 عنوان کتاب توسط بنده منتشر شده نشات گرفته از همین استان بوده و اگر چه ممکن است برخی افراد از استان خود مهاجرت کنند ولی همیشه ریشه خویش را در سرزمین دیرینه خود می دانند.

وی افزود: مشاهیر افتخار هر کشوری هستند و اگر چه زمان از دوره آنها می گذرد آنها فراموش نمی شوند و از آنها به نیکی یاد می شود. هر حکومت و دولتی یکی از وظایف خود را رشد نویسندگان و شاعران می داند. در بخشی از وظایف دولت به رشد علمی توجه می کند و نظام آموزشی ما که نام آموزش و پرورش دارد این وظیفه را برعهده دارد.

ابراهیم حسن بیگی اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند به جامعه افراد موفقی را معرفی کند اما نمی تواند با قاطعیت بگوید که شاعران و نویسندگان حاصل فرآیند آموزش در مدارس هستند. ادبیات داستانی در گلستان قبل از انقلاب تنها با یک نویسنده شناخته می شد و این فرد کسی نیست بجز بنیان گذار ادبیات داستانی استان سید حسین میر کاظمی و بعد از انقلاب نیز در ادبیات این استان از وی به عنوان یک داستان نویس بزرگ یاد می شود.

وی گفت: اگر از من بپرسند چگونه نویسنده شدم فعالیت در کانون فرهنگی را مبدا نویسندگی خود می دانم و این کانون مبدا کار بسیاری از نویسندگان است. اگر در شهر و استان خود کلاس های داستان نویسی به پاتوق داستان نویسی تبدیل شود و استمرار در برگزاری آنها فراهم شود موجب استعدادیابی در بین افراد می شود.

ابراهیم حسن بیگی گفت: در دوره پس از انقلاب به عرصه ادبیات ورود پیدا کردم که در این دوره هیچ دستگاهی متولی فرهنگ نبوده ولی علاقه به این حوزه عاملی برای حرکت بنده بود. داستان های خود را از ترکمن آغاز کردم و این به دلیل نگارش تجربیاتم در کتاب های نخستم است.

ابراهیم حسن بیگی در پایان خاطرنشان کرد: رمان، داستان، داستان بلند با موضوعات مختلف دینی، مذهبی، فرهنگی و ... از جمله نگارش های بنده است.

502

کد خبر: 848957

وب گردی

وب گردی