900 هزار مددجوی آماده اشتغال در کشور شناسایی شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که 900 هزار مددجوی آماده اشتغال در کشور شناسایی شدند و بسترسازی برای اشتغالزایی و خودکفایی این افراد برنامه اولویت دار کمیته امداد است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،حجت الله عبدالملکی در کارگروه اشتغال مارندران در ساری با اعلام این که یک‌سوم بیکاران کشور را مددجویان کمیته امداد تشکیل می دهند، افزود: با همراهی و همکاری دولت ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات، گام های خوبی برای اشتعال برداشته شد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون سه میلیون نفر زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.
معاون کمیته امداد از ایجاد 950 هزار شغل طی 6 سال گذشته برای افراد زیرپوشش این نهاد خبر داد و افزود: در حالی که تا سال 1389 سالانه 10 تا 20 هزار فرصت شغلی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد ایجاد می شد، از سال 90 هر ساله حدود یکصد هزار شغل برای این قشر ایجاد شده است.
وی دستیابی به موفقیت های سالهای اخیر کمیته امداد در اشتغالزایی را مرهون تحولاتی نظیر همراهی و همکاری دولت ها و بانک ها برشمرد .
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) مازندران هم در این جلسه با اعلام این که مازندران جزو پنج استان برتر کشور در معرفی مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال است، گفت: در دریافت این تسهیلات توسط مددجویان مازندران در رتبه هجدهم کشور قرار داریم .
رضا نوروزی خواستار همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شد .

705

کد خبر: 849018

وب گردی

وب گردی