عضویت دانشگاه آزاداسلامی در هیات مرکزی جذب وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت

جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از برخی تغییرات در حوزه جذب این وزارت‌خانه ارائه کرد و بعد از ارائه این گزارش اعضا با تاکید بر لزوم اجرای کامل قوانین و مقررات برخورداری از هرگونه اقدامی که منجر به تضعیف روند جذب اعضای هیات علمی شود تاکید کردند.

همچنین اعضا با اشاره به لزوم چابک‌سازی تشکیلات اداری مربوط به جذب اعضای هیات علمی، تسریع در این روند را نیز مورد تاکید قرار دادند.

در ادامه جلسه گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه رسیدگی به شکایات ارائه و سپس مقرر شد تا فرم‌های مربوط به ارزیابی با توجه به آخرین اصلاحات صورت گرفته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

دستور بعدی جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بررسی پیشنهاد دانشگاه‌های وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر تخصیص شرایط خاص برای جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه‌ها به پرسنل این نیروها بود و پس از طرح موضوع مقرر شد تا با دعوت از روسای دانشگاه‌های ذیربط پرونده افراد مزبور بررسی شود.

همچنین با رای مثبت اعضای هیات عالی جذب نماینده دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت هیات مرکزی جذب وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.

در ادامه جلسه، گزارش دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های این دانشگاه در حوزه جذب اعضای هیات علمی در سال آینده ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به عضویت بیش از 24 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه اعلام شد 5025 نفر در فراخوان سال جاری این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که صلاحیت علمی و عمومی این متقاضیان در دست بررسی است.

در ادامه این گزارش با اشاره به صدور بیش از 25 هزار کد شناسایی تدریس برای اعضای هیات علمی تمام‌وقت این دانشگاه، اعلام شد بیش از 64 هزار کد شناسایی تدریس برای اساتید حق‌التدریس صادر شده است.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ساماندهی اعضای هیات علمی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های واحدهای این دانشگاه، تسریع در روند رسیدگی به پرونده متقاضیان مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه جلسه کی‌نژاد گفت: «هیات عالی جذب خود را متعهد به کمک به دانشگاه آزاد اسلامی می‌داند.»

کد خبر: 849053

وب گردی

وب گردی