افزایش همکاری علمی سه دانشگاه برتر ایرانی با دانشگاه کربلا

روسای سه دانشگاه علامه طباطبایی، اصفهان و صنعتی شریف در دیدرار با رئیس دانشگاه کربلا از آمادگی دانشگاه های خود برای گسترش تعاملات علمی با دانشگاه مذکور خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهی، محمود فتوحی فیروزآبادی، رییس دانشگاه صنعتی شریف، حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی و هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان، به دعوت ستاد فرهنگی اربعین به عراق سفر کرده و با رییس دانشگاه کربلا در عراق دیدار و گفت وگو کردند.

حسین سلیمی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ضمن معرفی کامل این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در ایران است و همایش اربعین می تواند آغاز همکاری نزدیک دانشگاهی ما باشد. این همایش آنقدر پر رونق است که چهل نفر از اساتید ما برای آن اعلام آمادگی کردند. ما امیدوار هستیم بعد از این همایش ارتباط ما با دانشگاه کربلا بیشتر شود.

دکتر هوشنگ طالبی؛ رئیس دانشگاه اصفهان گفت: شهر کربلا برای ما ایرانی ها و برای همه شیعیان جایگاه ویژه و مقدسی دارد و طبیعتا دانشگاه شما چون منتسب به شهر کربلاست در نتیجه همان قداست را برای ما دارد. از اینکه دانشگاه کربلا تفاهم نامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارد، به دنبال این هستیم که با عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه ای جدید همکاری هایمان را بیشتر کنیم.

محمود فتوحی؛ رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت:از نظر بین المللی سازی و ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور، دانشگاه صنعتی شریف آماده ارتباط برقرار کردن با دانشگاه های خوب دنیاست و در این زمینه علاقمندیم ارتباطات خوبی با دانشگاه کربلا برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ما می توانیم در همه عرصه ها اعم از علمی، آزمایشی، تحقیقاتی و ... ارتباط برقرار کنیم و در کلام آخر اینکه ما در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت های مذهبی داریم که در این زمینه نیز از شما دعوت و همراهی می طلبیم.

کد خبر: 849075

وب گردی

وب گردی