گلایه های فرماندار قصر شیرین از استان های معین پیرامون برگزاری مراسم اربعین

فرماندار قصر شیرین با بیان اینکه استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان جز استان های معین در برگزاری مراسم اربعین هستند گفت: باید با ما همکاری می کردند ولی متاسفانه آنگونه که ما توقع داشتیم مساعدت و یاری نکردند.

فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین با اشاره به کم کاری استان های معین در برگزاری مراسم اربعین امسال و با توجه به اینکه فرصت چندانی به 5 آبان و حضور نخستین گروه زائران عتبات عالیات نمانده درباره آخرین وضعیت مرز خسروی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: بخش عمده ای از زیرساخت ها ایجاد شده و در حال پیگیری از تمام دستگاه های اجرایی برای احداث پارکینگ، پوشش اینترنت و تامین آب و برق هستیم.

فرماندار قصر شیرین از استقرار 30 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی کشور برای حمل و نقل و جابجایی زائران از قصر شیرین تا مرز خسروی خبر داد و گفت: پارکینگ هایی در اطراف قصر شیرین در نظر گرفته شدند و ماشین های شخصی در فاصله تقریباً 18 کیلومتری اجازه تردد ندارند.

وی ادامه داد: زوار با ماشین های سازمان واحد اتوبوسرانی که در تعهد وزارت کشور است جابجا می شوند. برای انتقال زائر هم از نقطه صفر مرزی از امکانات خود کشور عراق استفاده می شود و اگر امکاناتشان کافی نبود خودمان هم یاری شان می کنیم و سازمان های دولتی و همه دستگاه ها در تکاپو هستند که خدمات هر چه بهتری را به زائران ارائه دهند.

فرماندار قصر شیرین در ادامه گفت: استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان جز استانهای معین هستند که باید همکاری می کردند ولی متاسفانه آنگونه که ما انتظار داشتیم مساعدت و یاری نکردند.

وی در خصوص همکاری ها در مرکز گفت: شهرداری تهران و معاون خدمات شهری شهردار تهران و شهردار منطقه 14 تهران، کمک بسیار شایانی را در ارائه سرویس های بهداشتی سیار کردند. ولی متاسفانه استان های معین که قرار بود 50 سرویس بهداشتی سیار، غلطک و آب پاش بیاورند، نیاوردند و تنها در آماده سازی تعداد کمی ماشین آلات راهسازی کمک کردند که آن هم کافی نبوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه بخش های مردمی نیز با ایجاد موکب در حال استقرار هستند افزود: ساختمان هایی نیز برای مستقر شدن در اختیار استان های معین قرار دادیم تا با استقرار آشپز و اقلام غذایی مورد نیاز بتوانند خدمات مناسبی را به زائران ارائه کنند.

فرماندار قصر شیرین تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات، سپاه و ارتش نیز موضوع تغذیه زائران را نیز پیگیر هستند و در ایام اربعین روزانه از 80 تا 90 هزار نفر در شهر قصر شیرین پذیرایی می کنیم. ولی متاسفانه علی رغم جلسه ای که با استان های معین در این باره برگزار شده بود آنها فعالیتی در مورد تامین تغذیه زائران نداشتند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی قدیمی ترین مرز کشور است ادامه داد: مرز خسروی نزدیک ترین نقطه به بغداد است که زوار ابتدا می توانند به زیارت کاظمین و سامرا بروند و بعد به پیاده روی کربلا ؛ پیش بینی ما این است که امسال حداقل 500 هزار نفر زائر داشته باشیم و به دلیل مزیت هایی که مرز خسروی نسبت به سایر مرزها دارد گمان می رود حتی چیزی بیش از این تعداد باشد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 849145

وب گردی

وب گردی