گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد + تصاویر

اولین سالگرد تدفین سه شهید گمنام در حاشیه استخر شهر لاهیجان و گرامیدشت شهدای گمنام آرامیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سالن حزین این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور پرشور مردم ولایتمدار شهر لاهیجان، دانشجویان، فرماندار، شهردار، نماینده شهرستان و سایر اقشار برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسین سمیعی از اساتید حوزه و دانشگاه، طی سخنانی تبعیت از خدا و رسول اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) را رمز رستگاری دانست و افزود: « علایم بندگان مطیع خدا آن است که معرفت خدا، پیامبر، امام علی (ع) و اولادشان در دل آنها است، اولین گام معرفت، شناخت آنان می باشد، همانطور که امام صادق (ع ) گفتند: خدای بزرگ، اگر من تو را شناسم ، هرگز رسول گرامی و پیامبر تورا نخواهم شناخت، اگر رسول تو را نشناسم حجت و ولی تو را نخواهم شناخت و اگر حجت و امام خود را نشناسم معلوم نیست چه اتفاقی برای من خواهد افتاد».

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه روح دین و قرآن ولایت است اظهار داشت: « واقعه غدیرخم، نشان داد که رسالت منهای ولایت، رسالت منهای رسالت است و خداوند بزرگ توسط ولایت از دین خود محافظت می کند، به همین دلیل است که پیلامبر فرمود «حسین منی و انا من حسین»، در طول تاریخ دین خدا توسط امام حسین (ع) حفظ گردید است».

این استاد دانشگاه با ذکر خاطره ای در مورد حضرت امام خمینی و تاثیر ولایت در ایشان ادامه داد: «آیت الله سعیدی ، قبل از پیروزی به حضرت امام فرمودند «من برای شما ناراحت و نگران هستم که مردم شما را تنها نگذارند»، حضرت در جواب فرمودند «حتی اگر مردم تنها بگذارند، هرگز در این راه عقب نشینی نخواهم کرد».

سمیعی با بیان اینکه اسلام و ولایتمداری برای ایران عزیز عزت می آورد، افزود: «در انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری به جایی رسیده است که در عالم می درخشد ، ایران در سرا سر جهان حامی محرومین و مستضعفین است و خارچشم مستکبرین و ظالمین جهان می باشد».

وی با اشاره به رشادت رزمندگان اسلام در 8 سال جنگ تحمیلی بیان کرد: « در 8 سال جنگ تحمیلی، تمامی کفر در مقابل این کشور ایستاد و هرگز نتوانست یک وجب از خاک این کشور را تصاحب کند ولی در طول سالیان گذشته و در دوران پادشاهان غیر ولایی یک پنجم از خاک ایران عزیز به تصرف بیگانگان درآمد».

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان 650 شهید و 28 شهید مفقود الاثر وجود دارد، گفت: «این انقلاب، نظام و رهبری امانتی در دست ما است و در آن دنیا شهدا در مورد این امانات از ما می پرسند».

کد خبر: 849150

وب گردی

وب گردی