عزم جدی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اقتصاد مولد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی صادرات از پژوهشگران، استادان، فرهیختگان و دانشجویان خواست در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده است، برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مولد عزم خود را جزم کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ متن پیام فرهاد رهبر به شرح زیر است:

«در دنیای امروز توجه به امر تولید، تمرکز بر بازارهای فرامرزی و ارتقای کیفی و کمی محصولات بومی برای هر ملتی از مباحث راهبردی و قابل تامل در رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌آید.

روشن است صادرات و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات با کشورهای دیگر از نشانه‌های مهم بلوغ اقتصادی و رونق کسب و کار در هر جامعه‌ای است.

در این میان کاهش بیکاری، افزایش درآمد ملی، ثروت‌آفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی و بومی در شرایطی که بسیاری از دشمنان این کشور تحمل پیشرفت‌های ایران را ندارند و با تحریم‌های ظالمانه سعی در کندکردن مسیر توسعه ملت بزرگ ایران دارند، از جمله مقولات مهم در ارتباط با بحث صادرات و جهاد اقتصادی است.

بی‌شک خاستگاه اقتصاد پویا و مولد، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند با تمرکز بر علم نافع، افزایش کیفیت، پژوهش‌های کاربردی و دوری از محافظه‌کاری علمی زمینه‌های بهبود صادرات غیر‌نفتی و بهبود توان رقابت‌پذیری در دنیای امروز را بیش از بیش بسط دهند.

در این رابطه دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید ظرفیت‌های موجود برای هم‌افزایی علمی، مهارت‌آفرینی و حرکت به سمت تولید و شکوفایی اقتصادی را سرلوحه فعالیت‌های خود در بخش تولید ثروت از علم قرار دهد؛ از پژوهشگران، استادان، فرهیختگان و دانشجویان می‌خواهم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده است، برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مولد عزم خود را جزم کنند.

روز ملی صادرات را به همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات ایرانی تبریک می‌گویم و برای آنان از خداوند منان، توفیق و بهروزی را مسالت دارم.»

403

کد خبر: 849198

وب گردی

وب گردی