همکاری اینتل و آمازون در توسعه فناوری تشخیص صدا

شرکت‌های فناوری اینتل و آمازون برای توسعه پلتفرم صوتی "الکسا" (Alexa) همکاری می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس بیانیه مشترک این شرکت‌ها، اینتل کیت توسعه دهنده گفتار را معرفی کرده است تا یک راه حل صوتی کامل و بی‌نقص در زمینه کنترل صدا ارائه کند.

اینتل کارهای سختی همچون طراحی آرایش میکروفون‌ها و سیستم‌های صوتی را انجام داده است و تنها کاری که توسعه دهندگان باید انجام دهند، این است که برای آنها برنامه بنویسند.

این کار امکان نوشتن الگوریتم‌هایی را برای لغو حالت تکرار صدا (اکو) و نویز، کلمات بیداری، یک مجموعه 8 میکروفونی و پردازنده دوگانه سیگنال دیجیتال شرکت فراهم می‌کند.

پیش سفارش کیت توسعه از روز گذشته با قیمت 399 دلار آغاز شده است. در حالی که این ممکن است برای یک توسعه دهنده معمولی کمی گران باشد، این دسته از افراد اگر تا پایان مهلت پیش سفارش منتظر بمانند، هزینه آن به 100 دلار می‌رسد.

البته اگر کسی نخواهد با این سخت افزار کار کند و یا پولی صرف نکند، می‌تواند مهارت‌های خود را برای "Alexa" به صورت رایگان با پورتال توسعه آمازون ایجاد کند.

این کاری است که پلتفرم صوتی آمازون را به سرعت و بدون هیچ زحمتی توسعه می‌دهد، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم کیت جدید اینتل چه تاثیری خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر: 849261

وب گردی

وب گردی