رییس جدید پژوهشگاه صنعت نفت معرفی شد

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رییس پژوهشگاه صنعت نفت شد.

به گزارش ایسکانیوز، با حکمی بیژن زنگنه وزیر نفت، دکتر جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه نفت و گاز معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری را به ریاست پژوهشگاه صنعت نفت منصوب کرد.

در حکم بیژن زنگنه خطاب به توفیقی آمده است: «با عنایت به مراتب علمی، تعهد و سوابق ارزنده مدیریتی جنابعالی، به استناد ماده (۶) اساسنامه پژوهشگاه صنعت نفت و تایید سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به موجب این حکم به سمت "رئیس پژوهشگاه صنعت نفت" منصوب می‎شوید.

انتظار دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‎های مدیران و متخصصان صنعت نفت و پژوهشگران آن پژوهشگاه، به‌ویژه استعدادهای جوان، در گسترش پژوهش‎های کاربردی و توسعه‎ای و ایفای نقش مؤثر در اکتساب و توسعه فناوری‎های کلیدی و تجاری‎سازی آنها کوشش کرده، ضمن هماهنگی با معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در ارزش‎آفرینی برای صنعت نفت ایران مشارکت مؤثر داشته باشید.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.»

جعفر توفیقی در دولت یازدهم دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بود. وی همچنین، مشاور عالی سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران بوده و در آغاز کار دولت حسن روحانی به مدت چند ماه، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران بود.

پیش از این دکتر کاتوزیان ریاست این پژوهشگاه را بر عهده داشت.

منبع: مهر

کد خبر: 849274

وب گردی

وب گردی