دانشگاهیان از گزینه پیشنهادی وزارت علوم حمایت کنند

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه منصور غلامی تجربیات خوبی در آموزش عالی دارد، گفت: همه دانشگاهیان، دولت و مجلس باید از گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای کرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کنند تا شاهد بالندی هر چه بیشتر علم و فناوری در کشور باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نیلی احمد آبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا با اشاره به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غلامی فردی است که دو دوره رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان بوده و تجربیات خوبی در آموزش عالی دارد.

وی گفت: اقدامات بسیار مناسب و مطلوبی در دوره ریاست غلامی در دانشگاه بوعلی سینا روی داده و وی اطلاع کاملی از وضعیت آموزش عالی کشور دارد و امیدوارم در این سمت نیز موفق باشد.

رییس دانشگاه تهران افزود: تمامی افرادی که سابقه مدیریتی در دانشگاه های بزرگ کشور را دارند، می توانند در عرصه های کلان خدمتگزاری کنند و به سبب تجربه ای که وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مدیرت کلان دانشگاه ها دارد، می تواند در آموزش عالی کشور مفید باشد.

وی ادامه داد: این یک فرصت بسیار مغتنم و ارزشمند برای وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم است تا با توجه به تجربیات گذشته خود، با مشایل کلان آموزش عالی نیز آشنایی بیشتری پیدا کند.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: معتقدم باید همه به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم کمک کنیم و بدنه کارشناسان آموزش عالی کشور در این راستا از هیچ یاری و همفکری دریغ نکند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با انتخاب منصور غلامی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، شاهد بازگرداندن اختیاراتی که از دانشگاه ها در گذشته سلب شده بود، باشیم و مراکز آموزش عالی کشور در سیاستگذاری های خود فعال تر شوند.

رییس جمهوری امروز(شنبه) در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.

وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.

وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.

غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 849281

وب گردی

وب گردی