یادواره امیر سرلشکر شهید حسن اقارب پرست برگزار شد

یادواره امیر سرلشگر حسن اقارب پرست با حضور خانواده شهید و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در مرکز آموزش توپخانه اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، یادواره امیر سرلشکر حسن اقارب پرست با حضور خانواده شهید و خانواده معظم شهداء و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در مرکز آموزش توپخانه اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی‌زمینی ارتش قرائت شد؛ در این پیام آمده بود: «آگاهی یافتم که مردم ولایت‌مدار اصفهان که همواره تاریخ ساز بوده اند در راستای گرامیداشت شهید اقارب پرست اقدام کرده‌اند و ضمن تشکر از آنها باید گفت بنا به فرموده مقام معظم رهبری امروزه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امیدوارم خداوند به برگزار کنندگان این مراسم اجر جزیل عنایت فرماید».

در ادامه امیر آذرافروز ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان گفت: شهادت هنر مردان خداست که لیاقت می‌خواهد و نصیب هر کسی نمی‌شود. شهدا با شهادت خود به جامعه ما عزت دادند و وظیفه ما ادامه دادن راه آنها است. هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ‌ایثار و شهادت به ویژه در نسل بعد از دفاع‌مقدس است

وی افزود:سرلشکر شهید حسن اقارب پرست جانشین لشکر 92 زرهی بود که در ابتدای جنگ با راه اندازی تانک‌های از کار افتاده خدمات زیادی را در دفاع مقدس انجام داد.

ارشد نظامی ارتش در استا‌ن‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهید اقارب‌پرست با حضور در بسیاری از عملیات‌های دفاع‌مقدس، منشاء خدمات و هدایت کننده عملیات‌های مهمی در دوران دفاع مقدس بود.

در ادامه امیر ذاکر از همرزمان شهید اقارب پرست پیرامون خصوصیات شهید گفت: شهید حسن اقارب پرست تمام ویژگی‌های برتر انسانی را داشت، بنده در این چندسالی که با ایشان در ارتباط بودم هیچ‌گاه حرفی با صدای بلند نشنیدم. وی فردی تحصیل کرده، متعهد، عاشق مذهب، امام و ولایت بود.

وی افزود:؛حسن مدام به من می‌گفت برای شهادت من دعا کن، در واقع خیلی عاشق شهادت بود و در این امر تلاش می‌کرد تا به آرزویش رسید.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه اصفهان ، چهارمحال بختیاری و یزد نیز در سخنانی گفت : برگزاری یادواره های شهدا باعث افزایش فرهنگ بصیرت افزایی در بین کارکنان ارتش و مردم می شود.

حجت الاسلام سید عباس قریشی افزود : این عزیزان شهید شدند و حالا وظیفه ما است که یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

وی گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی بحث هایی را در خصوص برجام مطرح می کنند همه ی اینها به خاطر ایثارگری های مدافعان حرم است و فرهنگ شهادت همواره برای ایرانیان مهم بوده است .

حجت الاسلام سید عباس قریشی شخصیت شهید اقارب پرست را نمونه بارزی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت : امروز مدافعان حریم اهل بیت ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار هستند .

704

کد خبر: 849321

وب گردی

وب گردی