رئیس شورای شهر ریگان: تعرفه بالای برق مردم را به زانو درآورده است

رئیس شورای شهر ریگان با تاکید بر این که تعرفه بالای برق مردم این شهرستان را به زانو درآورده است، گفت: اگر مشکلات برق و طوفان های شن حل شود ما راضی هستیم.

محمد آبیار رئیس شورای شهر ریگان در رابطه با آخرین اقدامات برای جلوگیری از طوفان های شن در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در شورای شهر به اندازه وسع و توان فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز مانند درختکاری که هنوز در حال انجام است و ایجاد آسفالت ،که روند مراحل این فعالیت ها تا پایان سال بیشتر هم می شود، در حال پیگیری است.

رئیس شورای شهر ریگان با بیان این که این شهرستان محروم است، ادامه داد: از معضلات شدید ریگان تعرفه سنگین برق است.

وی ادامه داد: برای کاهش تعرفه برق جلسات بسیاری در سطح استان برگزار شد اما متاسفانه هیچ گونه کمکی صورت نگرفت.

آبیار با تاکید بر این که ریگان یک شهرستان محروم است، تصریح کرد: تعرفه برق ریگان مانند شهرهای رفسنجان، سیرجان و حتی تعرفه های استانی حساب می شود.

وی با اشاره به این که از اصلی ترین مشکلات این شهرستان فقر مالی مردم است، گفت: افراد زیادی در این شهرستان فقط با دریافت یارانه زندگی شان را می چرخانند و هیچ درآمدی ندارند و هر چقدر یارانه دریافت می کنند بابت تعرفه برق می دهند.

رئیس شورای ریگان با تاکید بر این که تعرفه بالای برق مردم را به زانو درآورده است، گفت: ما مترو نمی خواهیم، ما قطار نمی خواهیم، ما فرودگاه نمی خواهیم، ما هیچ چیزی نمی خواهیم مشکلات برق و طوفان های شن حل شود ما راضی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق ایران است. مرکز این شهرستان شهر محمدآباد می‌باشد و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. بر اساس آمار موجود این شهرستان با ۹ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۶۰ پارچه آبادی دارای ۹۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد. در گذشته شهرستان ریگان، یکی از بخش‌های شهرستان بم بوده است.مرکز شهرستان ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

ریگان یکی از کانون‌های بحران فرسایش بادی در شرق ایران است. کندی عبور و مرور در جاده ترانزیت ریگان - چابهار و راه‌های روستایی از پدیده‌های بروز ریزگردها در شهرستان ریگان است. خشکسالی‌های اخیر در این شهرستان موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها در ریگان شده است.

901/900

کد خبر: 849322

وب گردی

وب گردی