متکی کردن دانشگاه‌ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است

رئیس دانشگاه بوعلی و گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از مسائل و مشکلات مالی دانشگاه‌ها از نزدیک آشنایی دارد، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در وزارت علوم متکی کردن دانشگاه‌ها به درآمدهای اختصاصی است.

به گزارش ایسکانیوز منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی همدان و گزینه پیشنهادی وزارت علوم ، با بیان اینکه مسائل و مشکلات شکل گرفته در دانشگاه‌ها را جمع‌آوری و در رفع‌شان تلاش خواهم کرد، تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌ها؛ اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی خواهد بود که به نظر می‌رسد توفیقات اجرایی در آنها کمتر بوده است.

وی یادآور شد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، توسعه علمی با حفظ جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان و تلاش برای به دست آوردن مرجعیت علمی در بخش‌هایی که توانمندی علمی داریم از جمله برنامه‌های اجرای ما خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: هدایت پژوهش‌های کشور به سمت حل مشکلات اجرایی، صنعتی و اجتماعی کشور علاوه بر توسعه در زیرساخت‌های علوم بنیادی و فناوری‌های جدید در دستور کار خواهد بود.

وی به توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای خوداشتغالی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی برای اعتلای جایگاه اساتید، شادابی و نشاط علمی و سیاسی دانشجویان، تعمیق باورهای دینی و توسعه همبستگی ملی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان ادامه داد: گسترش باورها و نگاه‌های ایرانی- اسلامی در زمینه‌های مختلف تربیتی، شخصیتی و تلاش برای تقویت خودباوری جوانان و دانشجویان و محققان جوان در راستای جهاد علمی در کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسائل رفاهی دانشجویان و مسائل معیشتی کارکنان در تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها باید دیده شود، درباره برنامه خود برای فعال کردن شورای عتف نیز به ایسنا گفت: باید در مدل فعالیت شورای عتف و میزان مسئولیتی که وزارت علوم در این شورا دارد، تجدیدنظر شود و در وهله بعد هم کار مشترکی با نهادهایی که در شورای عتف عضو هستند، انجام بگیرد.

کد خبر: 849335

وب گردی

وب گردی