مدیریت یکپارچه ملازمه مالکیت یکپارچه/ راهکار مولدسازی اموال دولتی کدامند/ پویایی اموال ایستای دولتی زمینه ساز رشد اقتصادی

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: کشور ماهم مسیر افتان و خیزان را طی کرده ایم اما در خصوص اموال دولت برنامه ریزی جدی وجود نداشته است و در کشور ماهم باید اموال پویا شوند و دارایی های دولت فقط زمین و ساختمان نیست که کلیه ی حقوق مالی را در بر می گیرد البته گاهی دارایی های بخش منفی نیز دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور در همایش مولدسازی اموال دولت که در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، گفت: همه به دنبال این هستند اقتصاد فکر بنیان و افتصاد مقاومتی را در نظر بگیرند و با این امر اقتصاد کشور متحول شود.

او افزود: در قرون 18 و 19 نیز دنیا به این رویه روی آورد که اگر دقت شود در ابتدای قرن 18 اقتصاد ایستا که همان اقتصاد زمین داری بود بر دنیا حاکم بود که قرن 18 دوران تبدیل اقتصاد زمین داری به اقتصاد سرمایه داری بود و زمین و اموال غیر منقول به اشکال متنوع سرمایه تبدیل شد.

جنیدی تصریح کرد: در آن زمان هدف گذاری اصلی بر آن بود که همه چیز به سرمایه تبدیل شود و این سرمایه ها سریع به گردش در بیاید.

او گفت: کشور ماهم مسیر افتان و خیزان را طی کرده ایم اما در خصوص اموال دولت برنامه ریزی جدی وجود نداشته است و در کشور ماهم باید اموال پویا شوند و دارایی های دولت فقط زمین و ساختمان نیست که کلیه ی حقوق مالی را در بر می گیرد البته گاهی دارایی های بخش منفی نیز دارند.

معاون حقوقی رییس جمهور خاطر نشان کرد: به نوعی دولت بزرگترین سرمایه دار است که باید بتوان ایستایی را در اموال دولت به پویایی تبدیل کرد این کار از دیدگاه کلی خیلی اهمیت دارد چون رشد اقتصادی را ایجاد می کند دولت باید عام ترین معنای کلمه در نظر گرفته شود و این اموال دولت پشتوانه ی اقتصادی کشور شود.

جنیدی افزود: باید بررسی کرد که مدیریت اموال یکپارچه باشد یا نباشد و اینکه آیا مدیریت یکپارچه مالکیت یکپارچه را در پی دارد مثلا مطلوب است که مالکیت موسسات عمومی یکپارچه باشد در کل باید فاصله ی بین مدیریت و مالکیت در نظر گرفته شود.

402

کد خبر: 849399

وب گردی

وب گردی