انتقاد الویری به رئیس شورای شهر نسبت به اداره جلسه/ محسن هاشمی جلسه را ترک کرد

مرتضی الویری که در هفته‌های گذشته انتقاداتی را به محسن هاشمی برای ارائه جلسه داشته است، در پانزدهمین جلسه نیز انتقادات خود را ادامه داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در جریان پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که در هفته‌های اخیر انتقادات شدیدی را نسبت به اداره جلسه به رئیس و هیئت رئیسه داشته است، در این جلسه نیز انتقادات خود را ادامه داد.

وی با اشاره به ارائه گزارش توسط محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص چشم‌انداز این کمیسیون اظهار کرد: این کار درست نیست و نباید یک کمیسیون وقت صحن شورا را گرفته و چشم‌انداز خود را مطرح کند.

الویری ضمن تاکید بر اینکه دستورات جلسه شورای شهر تهران باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: از رئیس شورای شهر تهران تقاضا می‌کنم که کارهای تکراری را ادامه ندهیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: صحبت بنده بر این است که باید موضوعاتی در دستور کاری شورا قرار بگیرد که جزو شرح وظایف جلسات شورا باشد و اینکه رئیس یکی از کمیسیون‌ها بخواهد اهداف و چشم‌انداز کمیسیون خود را در صحن ارائه کند کار خوبی نیست.

وی گفت: برای این کار می‌شود کمیسیون مربوطه موارد مدنظر خود را در سایت شورا ارائه دهد یا اینکه با مصاحبه با رسانه‌ها مطالب خود را عنوان کند.

الویری ادامه داد: اگر واقعا شورای شهر تهران دستور جلسه‌ای ندارد به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم تعداد جلسات شورای خود را که از 8 جلسه در ماه است به 2 جلسه تغییر بدهیم و بگذاریم کمیسیون‌ها فعال شوند و خوراک تهیه کنند و در نهایت در اختیار هیئت رئیسه قرار دهند و سپس هیئت رئیسه موارد موردنظر را در دستور کاری خود قرار بدهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: با این روش ما حتی می‌توانیم تفسیر آیت‌الکرسی را در دستور کاری خود قرار بدهیم.

در ادامه حبیب‌زاده نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی الویری تاکید کرد: جناب آقای الویری ما نباید مصوبات شورا را زیر سوال ببریم، این در حالی است که شما طی هفته‌های گذشته نسبت به مصوبات شورا انتقاداتی را داشته‌اید.

به گزارش تسنیم، مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن ادامه انتقادات به اداره جلسه توسط هیئت رئیسه بیان کرد: ضمن احترام به هیئت رئیسه باید عنوان کرد که از 5 جلسه گذشته که موضوع انتخاب برخی از نمایندگان شورا برای حضور در سازمان‌ها و دستگاه‌های شهرداری در دستور کار قرار گرفته است، متاسفانه خروجی نداشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمیته‌های شورا عملا تشکیل شده و این بدون حضور نماینده شورای شهر تهران است.

فراهانی ضمن انتقاد از ارائه گزارش از سوی علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در صحن شورا گفت: باید موضوعات مهم و غیرمهم مشخص شود و این در حالی است که ارائه گزارش خیلی موضوعیت ندارد.

به گزارش تسنیم در ادامه جلسه محسن هاشمی برای حضور در جلسه‌ای دیگر صحن شورا را ترک و سیدابراهیم امینی به عنوان رئیس جلسه اداره جلسه را به عهده گرفت.

706

کد خبر: 849432

وب گردی

وب گردی