احداث سه باغ صخره ای جدید در منطقه 7

معاون خدمات شهری ومحیط زیست شهرداری منطقه 7 از احداث سه باغ صخره ای جدید در این منطقه با هدف افزایش زیبایی سیمای بصری، گسترش فضای سبز تزئینی و نماهای طبیعی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا مددی با اعلام این مطلب افزود: این باغ های صخره ای در ضلع شرق بوستان طالقانی، نبش خیابان صابونچی و خیابان قدوسی احداث می شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور تنوع بخشی، افزایش زیبایی منظر شهری و تغییر بافت اجرا می شود، یادآور شد: باغهای صخره ای باغهایی هستند که بیشترین الهام را از طبیعت می گیرد و در آنها سعی می شود احساس مصنوعی بودن از بین برود.

معاون شهردار منطقه 7 با تاکید بر اینکه در فضای سبز شهری ساخت یک باغ صخره ای می تواند جلوه تازه ای به فضای سبز بدهد، تصریح کرد: این پروژه ها با بهره گیری از انواع گونه های مختلف گیاهان همراه با سنگ های بزرگ تزئینی اجرا و طرح زیبایی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات هرس و بازپیرایی درخچه های زینتی در معابر سطح منطقه، عنوان کرد: هرس ترون ها هر ساله به منظور برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی ترون ها، زیباسازی منظر شهری، جوان سازی، فرم دهی و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی انجام می شود.
مددی با تاکید بر اینکه انجام عملیات هرس موجب افزایش طول عمر درختچه ها ، نیاز به آب کم ،حجم سبزینگی متناسب با نوع وسن درخچه ها وهمچنین عامل مهمی برای تقویت شاخه های جدید می شود، افزود: عملیات بازپیرایی و هرس درختچه های زینتی سطح بلوارها، میادین، رفیوژها و پارک ها در یک برنامه زمانی منسجم به ادارات فضای سبز نواحی پنجگانه ابلاغ شده است.
706

کد خبر: 849487

وب گردی

وب گردی