پویایی اقتصاد با توجه به دارایی های غیر منقول / دارایی‌های دولت شناسایی شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز در حوزه ی اراضی و املاک، منابع غنی در کشور وجود دارد که در قوانین و مقررات جاری دستگاه ها هم املاک اختصاصی دارند و هم عمومی که مستند سازی قدم اول برای شفافیت و لازمه ی مولدسازی در اموال دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ تویسرکانی معاون قوه قضاییه، در حین برگزاری همایش مدیریت اموال دولت گفت: توجه به ضرورت شفاف سازی در اقتصاد بسیار مهم است و با تاکید بر این شفافیت می توان اقتصاد پویا داشت و زمینه های اقتصاد مقاومتی را تحقیق بخشید.

او افزود: لزوم مدیریت اموال و دارایی های دولت، شناسایی منابع است و اموال و دارایی های دولت طیف وسیعی دارد که بحث توجه به دارایی های غیرمنقول بخش مهمی از سرمایه کشور است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز در حوزه ی اراضی و املاک، منابع غنی ای در کشور وجود دارد که در قوانین و مقررات جاری دستگاه ها هم املاک اختصاصی دارند و هم عمومی که مستند سازی قدم اول برای شفافیت و لازمه ی مولدسازی در اموال دولت است پس باید لوازم مدیریت برای مولدسازی فراهم گردد و برنامه ی عملیاتی مدون گردآوری شود.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیرساخت های لازم برای شفاف سازی مالکیت ها فراهم شده است که سامانه ای هم در کنار سامانه تعبیه شده است برای مثال از مجموع 135 میلیون هکتار اراضی کشور که دولت متصدی آن است حدود 25 میلیون هکتار آن در سامانه کاداستر مستند سازی شده است.

402

کد خبر: 849514

وب گردی

وب گردی