مرکز مطالعات جمعیتی آینده نگر شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح شد

مرکز مطالعات جمعیتی آینده نگر شنوایی (کوهورت) هویزه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر رضا ملک‌زاده در این مراسم گفت: با شناخت ریسک فاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلاء به بیماری‌ها پیشگیری کرد که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است.

بنابراین مقرر شد یک مطالعه بزرگ کوهورت در کشور انجام شود تا بتوان با استفاده از پایگاه اطلاعات به دست آمده، تصمیم گیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و اظهار کرد: آموزش و پژوهش در کنار هم می توانند عامل مهم ارتقاء کیفیت باشند، بنابراین لازم است سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات افزایش یابد.

دکتر ملک زاده ضمن بازدید از پیشرفتهای حاصل شده پس از گذشت یک سال از راه اندازی کوهورت هویزه با اشاره به یکی از بزرگترین چالشهای عصر حاضر سیستم های بهداشتی که افزایش بار ناشی از بیماریهای مزمن است، خاطر نشان کرد: با توجه به موفقیتهای روز افزون حوزه بهداشت، طول عمر بیماریهای واگیردار بسیار کاهش یافته است ولی از سوی دیگر باعث افزایش میزان ابتلا به بیماریهای غیرواگیر (NCD) شده است.

دکتر ملک زاده با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: ارتقاء سلامت جامعه، اولویت وزارت بهداشت و دولت است و خوشبختانه این طرح توانسته رضایت مردم را به خوبی جلب نماید.

مرکز مطالعاتی کوهورت شنوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شریف مخمل زاده معاون توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دکتر نادر صاکی مجری اصلی پروژه کوهورت دانشگاه در شهرستان هویزه افتتاح شد.

کد خبر: 849568

وب گردی

وب گردی